دوره 12, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • آموزش ارز‌شها در کتاب‌های درسی دینی دوره‌ پیش‌حرفه‌ای: بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهایی برای وضعیت مطلوب 

    نوظهوری پهرآباد, رامین؛ رسولی, سمیه (وزارت آموزش و پرورش, 2012-06-01)
    هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت موجود آموزش ارزشها در کتابهای درسی دینی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و تعیین میزان هم‌خوانی آن با وضعیت مطلوب در راستای بهبود وضعیت است. روش: پژوهش حاضر، از نوع زمینه‌یابی است. نخست پیشینه و مبانی ...

  • رابطه فنوتیپ گسترده درخودماندگی مادران با نظریه ذهن کودکان 

    بشارت, محمدعلی؛ قربعلی, اکرم؛ صرامی فروشانی, غلامرضا (وزارت آموزش و پرورش, 2012-06-01)
    هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه فنوتیپ گسترده درخودماندگی مادران با نظریه‌‌ذهن کودکان بود. روش: در این پژوهش، 189 کودک 4- 5 ساله (102 پسر و 87 دختر) به همراه مادرانشان در این پژوهش شرکت کردند. برای سنجش فنوتیپ گسترده ...

  • مقایسه سطوح درک خواندن دانش‌آموزان کم شنوای تلفیقی با دانش‌آموزان شنوا 

    کاکوجویباری, علی اصغر؛ شریفی, اعظم (وزارت آموزش و پرورش, 2012-06-01)
    هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه سطوح درک خواندن دانش‌آموزان کم‌شنوای تلفیقی با دانش‌آموزان شنوا در مدارس عادی انجام پذیرفت روش: مطالعه از نوع کاربردی و روش آن علَی-مقایسه‌ای بود، نمونه 14 دانش‌آموز شنوا و 14 دانش‌آموز ...

  • بررسی تأثیر بیوفیدبک EEG در کاهش علائم نارساخوانی 

    نریمانی, محمد؛ ابوالقاسمی, عباس؛ رجبی, سوران؛ نظری, محمد علی؛ زاهد, عادل (وزارت آموزش و پرورش, 2012-06-01)
    هدف: این مطالعه به منظور بررسی تأثیر بیوفیدبک EEG در درمان نارساخوانی انجام شده است. روش: نمونه پژوهش حاضر 31 نفر از دانش‌آموزان پسر نارساخوان مراجعه‌کننده به مرکز ویژه ناتوانیهای یادگیری در شهرستان اردبیل بودند که به روش ...

  • اثر روش درمانی پاسخ‌محور مبتنی بر والدین در بهبود کودکان دارای اتیسم 

    علی‌اکبری دهکردی, مهناز؛ علی‌پور, احمد؛ چیمه, نرگس؛ محتشمی, طیبه (وزارت آموزش و پرورش, 2012-06-01)
    هدف: این پژوهش به منظور بررسی اثر روش ‌درمانی پاسخ‌محور مبتنی بر والدین در بهبود  کودکان دارای اتیسم صورت گرفت. روش: جامعه آماری شامل کلیه کودکان دارای اتیسم مرکز آموزش و توان‌بخشی شهر تهران بود. از بین کودکان واجد شرایط ...