دوره 2, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمشنوای تلفیقی
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)در تحقیق حاضر تلاش به عمل آمد تا به این سؤال پاسخ داده شود که چه عامل یا عواملی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمشنوای تلفیقی تأثیر میگذارد. برای پاسخگویی به این سؤال و سایر سؤالهای فرعی تحقیق، از بین کلیه دانشآموزان ...
-
مطالعه و مقایسه شیوههای برخورد مادران کودکان کمتوان ذهنی خفیف و عادی با فرزاندانشان
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)در این مطالعه، شیوههای برخورد میان مادران کودکان کمتوان ذهنی و مادران کودکان عادی، رابطه میان شیوههای برخورد مادر و پیشرفت تحصیلی کودک کمتوان ذهنی و رابطه شیوههای برخورد مادر و جنسیت کودک کمتوان ذهنی مورد مطالعه قرار ...
-
ساخت آزمون غربالگری آمادگی تحصیلی کودکان ۶ ساله
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)براساس مفهوم چندبعدی آمادگی تحصیلی (ابعاد حرکتی، شناختی، اجتماعی و زبانی) و با استفاده از خرده آزمونهای واژگان، تکمیل تصاویر، اطلاعات عمومی و حافظه شنیداری آزمون وکسلر، آزمون هوش وکسلر پیشدبستانی، برخی از مفاهیم پیشدبستانی ...
-
تاثیر روش آموزش دوجانبه بر درک مطلب خواندن و رشد اجتماعی دانشآموزان نارساخوان پایه پنجم منطقه جوین سبزوار
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)این پژوهش به منظور تعیین اثربخشی روش آموزش دوجانبه بر درک مطلب خواندن و رشد اجتماعی دانشآموزان نارساخوان پایه پنجم ابتدایی منطقه جوین سبزوار انجام شد. در این پژوهش از طرح آزمایشی پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل استفاده ...
-
بررسی روش «خواندن مقدم بر نوشتن» در سوادآموزی به نوآموزان
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)هدف از این پژوهش یافتن پاسخی برای این سؤال بود که آیا «روش کلی جدید» که ویژگی اصلی آن «خواندن مقدم بر نوشتن» است، اثری بر روی تسهیل اکتساب خواندن اولیه کلمات و حروف دارد یا خیر. در این پژوهش آزمودنیها در دو آزمون متفاوت ...
-
آموزش و پرورش تطبیقی کودکان دارای اختلالات رفتاری
(وزارت آموزش و پرورش, 2002-09-01)طیف وسیعی از کودکان استثنایی، کودکان دارای اختلالات رفتاری هستند. اینها کودکانیاند که به دلیل آشفتگیهای هیجانی، دچار تضاد میشوند. در نتیجه نیاز به آموزش ویژه دارند. صرفنظر از علل مختلف اختلالات رفتاری، با توجه به پیامدهایی ...



