دوره 2, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • مقایسه حافظه کوتاه مدت در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی 

    رمضانی, مژگان؛ فرضی گلفزانی, مرجان (وزارت آموزش و پرورش, 2002-06-01)
    برخی پژوهشگران، حافظه کوتاه مدت را به عنوان یکی از فرایندهای شناختی مورد توجه قرار می‌‌دهند که بر مبنای آن می‌توان طبقه‌بندی زیرگروههای فرعی ناتوانی‌های خاص یادگیری را معتبر ساخت. در همین راستا، این پژوهش با هدف بررسی حافظه ...

  • تاثیر آموزش بر نگهداری ذهنی کودکان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر: حوزه تقریبی رشد 

    خوی‌نژاد, غلامرضا؛ رجایی, علیرضا (وزارت آموزش و پرورش, 2002-06-01)
    مطالعه حاضر، تأثیر آموزش بر نگهداری ذهنی در کودکان کم‌توان ذهنی آموزش پذیر را بررسی نموده است. این موضوع با مفهوم حوزه تقریبی رشد که توسط روان‌شناسان مشهور روسی ویگوتسکی مطرح گردید، مرتبط است. در این پژوهش ضمن بحث در مورد ...

  • بررسی کم‌خونی فقر آهن در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی شهر تهران 

    نچواک, سید مصطفی؛ مداح, محسن (وزارت آموزش و پرورش, 2002-06-01)
    به منظور بررسی کم خونی فقر آهن در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی شهر تهران، 71 دانش‌آموز در مقطع سنی 18-6 سال از میان 11 مرکز آموزش استثنایی به صورت تصادفی انتخاب شدند. مقدار 8-6 سی‌سی خون وریدی دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های ...

  • بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم رشته نابینا و نیمه‌بینا 

    احمدپناه, محمد (وزارت آموزش و پرورش, 2002-06-01)
    مقاله حاضر گزارش پژوهشی است که به منظور بررسی میزان تناسب دروس، ثمربخشی مواد درسی و آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم کودکان استثنایی در رشته نابینا و نیمه‌بینا به انجام رسیده است. مدرسان و 130 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته ...