دوره 5, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیلی بر دیس پراکسیا (نارسایی حرکتی)
(وزارت آموزش و پرورش, 2006-02-01)نارسایی حرکتی برای توصیف کودکی بکار میرود که بدون وجود بیماری عصبی و یا مغزی با دشواری در اجرای برخی از حرکتها روبرو باشد. دامنه این دشواریها بسیار وسیع است و ممکن است از مشکل حرکت روی یک خط راست گرفته تا مشکل نوشتن ...
-
تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس دختران نابینای شهر تهران
(وزارت آموزش و پرورش, 2006-02-01)هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس دختران نابینای دبیرستان نرجس بود. روش تحقیق تجربی مقدماتی و بدون گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان مشغول به تحصیل در دبیرستان ...
-
رابطه برخی عوامل با نگرش معلمان نسبت به آموزش تلفیقی دانشآموزان دیرآموز در مدارس تلفیقی
(وزارت آموزش و پرورش, 2006-02-01)پژوهش حاضر، به منظور بررسی رابطه برخی عوامل با نگرش معلمان دانشآموزان دیرآموز در مدارس تلفیقی وبا استفاده از روش تحقیق همبستگی و بر روی 154 نفر از معلمان(141 نفر زن و 13 نفر مرد)تلفیقی شهر تهران که به صورت نمونه ...
-
فراتحلیلشیوع ناتوانیهاییادگیریدردانشآموزانابتدایی ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2006-02-01)هدف از این پژوهش برآورد میزان شیوع ناتوانیهای یادگیری در دانشآموزان ابتدایی کشور بود. با توجه به اینکه چندین پژوهش با حجم نمونه بزرگ در کشور انجام گرفته بود،تحقیق حاضر قصد داشته است تا با استفاده از روش فراتحلیل نرخ شیوع ...
-
بررسی مدل پردازش واج شناختی خواندن در دانش آموزان پسر عادی و نارساخوان دبستانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2006-02-01)هدف این تحقیق بررسی برازش یک مدل شناخته شده در زمینه خواندن و نارساخوانی و پاسخ به این سؤال بود که آیا در نمونههای یک زبانهَ فارسی زبان عادی و نارساخوان مدل پردازش واجشناختی، مدل تبیینی مناسبی به شمار میرود؟ بدین منظور ...



