دوره 19, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزشیابی کتاب درسی و راهنمای معلم زبانآموزی و جملهسازیِ دانشآموزان ناشنوا/کمشنوا
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: مقالۀ حاضر به ارزشیابی کتاب زبانآموزی و جملهسازی و کتاب راهنمای معلم دانشآموزان ناشنوا/کمشنوا میپردازد. این پژوهش رویکردی بازنگرانه به کتاب درسی دارد. روش: از آنجاییکه مولفههای زبان و سطوح مختلف زبان مورد توجه ...
-
تاثیر دو شیوه تمرین منتخب بر تبحر حرکتی و رشد اجتماعی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر برنامه حرکتی اسپارک و بازیهای بومیمحلی بر تبحر حرکتی و رشد اجتماعی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی بود. روش: این پژوهش از نوع کاربردی است که برای انجام آن از روش تحقیق نیمه تجربی بهره ...
-
اثربخشی تقویت تفکیکی رفتارهای ناهمساز در کاهش رفتارهای بیشفعالی دانشآموزان کمتوانی هوشی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی تقویت تفکیکی رفتارهای ناهمساز بر کاهش رفتارهای بیشفعالی چهار شرکتکننده (دو پسر و دو دختر) با کمتوانی هوشی در یک موقعیت مدرسۀ ویژه در بیرجند بود. روش: طرح پژوهش شبه آزمایشی از نوع تک ...
-
اکتساب بازنمایی درونی حرکتی توسط مشاهده یک نمایش نقاط روشن در کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی: نقش دشواری تکلیف
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: یادگیری مهارت های حرکتی توسط مشاهده مدل به ندرت در کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی بررسی شده است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تمرین مشاهده ای با استفاده از نمایش نقاط روشن بر اکتساب بازنمایی درونی مهارت های حرکتی ...
-
مقایسه اثربخشی آموزش شناختی مبتنی بر رایانه، مداخله مکمل های غذایی و ترکیب این دو بر بهبود توجه و نشانگان رفتاری اختلال کم توجهی/ بیش فعالی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی مبتنی بر رایانه، درمان با مکمل های غذایی و ترکیب این دو مداخله بر بهبود توجه و نشانگان رفتاری کودکان نارسا توجه/ بیش فعال انجام گرفت. روش: روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح ...
-
تاثیر برنامه پیرز(PEERS} بر تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی در نوجوانان پسر درخودمانده با عملکرد بالا
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر برنامه پیرز بر افزایش مهارت های اجتماعی و ارتباطی در نوجوانان پسر با اختلال اوتیسم با عملکرد بالا است. روش: پژوهش حاضر، یک طرح مورد منفرد است که اثرات آزمایشی بر روی هر شرکت کننده، بررسی ...
-
اثربخشی قصه درمانی بر سازگاری اجتماعی و احساس تنهایی کودکان معلول جسمی حرکتی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی قصه درمانی بر سازگاری اجتماعی و احساس تنهایی کودکان معلول جسمی حرکتی بود. روش: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی، بر اساس طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعه آماری دانش ...
-
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2019-08-01)هدف: هدف این پژوهش، طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مکمل برای دانش آموزان نارسانویس دوره اول ابتدایی است. روش: این پژوهش، جزء تحقیقات کاربردی است و با روش تحقیق زمینه ای انجام گرفت. جامعه آماری، جهت ارزشیابی از مؤلفه ...



