دوره 6, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • آگاهی واج‌شناختی چیست؟ 

    دستجردی کاظمی, مهدی؛ سلیمانی, زهرا (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف: هدف از این مقاله، معرفی و توصیف مهارت آگاهی واج‌شناختی است. آگاهی واج‌شناختی که عبارتست از آگاهی از ساختمان آوایی کلمات، مهارتی است فرازبانی و دارای سه سطح واجی، هجایی و درون هجایی. نتیجه‌گیری: چون مهارت آگاهی واج‌شناختی، ...

  • شیوع اختلال حساب نارسایی در دانش‌آموزان دبستانی شهر اردبیل 

    برهمند, اوشا؛ نریمانی, محمد؛ امانی, ملاحت (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف: هدف این تحقیق تعیین میزان شیوع اختلال حساب نارسایی در میان دانش‌آموزان دبستانی شهر اردبیل بوده است. روش: با توجه به نسبت جمعیت دانش‌آموزان در دو ناحیه (1 و 2 ) شهر اردبیل در سال تحصیلی 85-1384 با استفاده از نمونه‌گیری ...

  • بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش‌آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان 

    یوسفی, فریده (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف: در مطالعه حاضر هدف، بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان (CERQ) و رابطه آن با افسردگی و اضطراب در دانش‌آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان شیراز بود. روش: برای دستیابی به این هدف همه دانش‌آموزان کلاسهای اول ...

  • تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش علایم افسردگی در کودکان افسرده 

    شیبانی, شهناز؛ یوسفی لویه, مجید؛ دلاور, علی (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش علایم افسردگی کودکان بوده است. روش: بدین منظور در چهارچوب روش پژوهشی نیمه‌آزمایشی 5 نفر از دانش‌آموزان افسرده پایه چهارم و پنجم ابتدایی در پژوهش شرکت داده شدند. طرح ...

  • تأثیر ورزش صبحگاهی بر کاهش پرخاشگری کودکان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر 

    شجاعی, ستاره؛ همتی علمدارلو, قربان (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف: پژوهش حاضر برای بررسی تأثیر ورزش صبحگاهی در کاهش پرخاشگری کودکان کم‌توان‌ذهنی آموزش‌پذیر انجام شده است. روش: به منظور انتخاب نمونه‌های مورد مطالعه یک آموزشگاه به شیوه در دسترس انتخاب و دانش‌آموزان آن با استفاده از ...

  • رابطه یکپارچگی بینایی _حرکتی با دست‌نویسی در دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی 

    هداوندخانی, فاطمه؛ بهرامی, هادی؛ بهنیا, فاطمه؛ فرهبد, مژگان؛ صالحی, مسعود (وزارت آموزش و پرورش, 2007-02-01)
    هدف. هدف از این پژوهش بررسی ارتباط دست‌نویسی با یکپارچگی بینایی-حرکتی در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی است. روش: در این پژوهش که از نوع مطالعات همبستگی است،  از 157 دانش‌آموز کم‌توان ذهنی دختر و پسر که در سال تحصیلی 85-1384 در ...