نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبادسار‌, دکتر علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرهبر طارمسری‌, دکتر مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorلطیفی‌, دکترآتبینfa_IR
dc.contributor.authorعطارچی‌, دکتر میرسعیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی کجیدی‌, ‌دکتر حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:39:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:39:40Z
dc.date.available1399-08-23T00:39:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:39:40Z
dc.date.issued2018-07-01en_US
dc.date.issued1397-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبادسار‌, دکتر علیرضا, رهبر طارمسری‌, دکتر مرتضی, لطیفی‌, دکترآتبین, عطارچی‌, دکتر میرسعید, محمدی کجیدی‌, ‌دکتر حمید. (1397). بررسی کیفیت ثبت رضایت آگاهانه در بیمارستان‌های آموزشی برگزیده ‌دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 27(106), 1-8.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-1660-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557560
dc.description.abstractمقدمه: در راستای ارائه خدمات کیفی و ایمن، وزارت بهداشت اقدام به تدوین استاندارد‌های اعتبار بخشی بیمارستانی در ایران کرده است. بر‌پایه این استاندارد‌ها بیمارستان‌ها موظفند فهرست بازبینی مشخص از اقدام و درمان‌هایی که نیاز به گرفتن رضایت کتبی از گیرنده خدمات دارد، داشته باشد و رضایت آگاهانه بر‌اساس آن گرفته شود. هدف: بررسی کیفیت ثبت رضایت آگاهانه ‌بیماران در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مواد و روش‌ها: این پژوهش به صورت توصیفی_تحلیلی در بیمارستان‌های آموزشی برگزیده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1393 با استناد به 303 ‌پرونده موجود در بایگانی این بیمارستان‌ها انجام شد که این موارد به صورت نمونه‌گیری تصادفی رده‌بندی شده بوده که هر طبقه، بخش بستری تلقی شد و بر‌اساس مراجعات بیماران، نمونه‌ها به طور تصادفی سیستماتیک از هر بخش انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از ‌پرسشنامه‌ای گرد‌آوری شدند و کیفیت ثبت اطلاعات در برگه‌ی رضایت آگاهانه، بر‌اساس اهداف طرح بررسی شد. متغیرهای مهم مطالعه شامل سن، جنس، تحصیلات، محل سکونت، وضعیت بیمه، نوع اقدام تشخیصی، سرویس و علت بستری و ‌... بود. نتایج: ثبت نوع اقدام تهاجمی در 6/59%، ثبت شفاف و قابل فهم منافع و مزایای اقدام تهاجمی در 4/31‌%، ثبت شفاف و قابل فهم عوارض و عواقب احتمالی اقدام تهاجمی در 5/45%، ثبت توضیح لازم مربوط به روش‌های جایگزین اقدام تهاجمی در 6/8% و ثبت توضیح لازم مربوط به خطر احتمالی در صورت درمان نشدن تهاجمی در 1/22‌% موارد کیفیت مطلوب داشتند. نتیجه‌گیری: مساله‌ای که در تکمیل فرم رضایت آگاهانه در بیمارستان‌های مورد پژوهش بیش از همه مورد توجه است، ثبت امضای دو طرف رضایت‌نامه است تا جنبه‌ی قانونی به آن دهد. در حالی که ارائه اطلاعات به بیمار پیرامون اقدام درمانی پیشرو‌ روی هم رفته ‌کیفیت خوبی نداشت.fa_IR
dc.format.extent200
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرضایت آگاهانه/ مدارک پزشکیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی کیفیت ثبت رضایت آگاهانه در بیمارستان‌های آموزشی برگزیده ‌دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی قانونی و ‌اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی قانونی و ‌اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی قانونی و ‌اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی قانونی و ‌اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی قانونی و ‌اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue106
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد