نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگودرزوند چگینی, دکترمهردادfa_IR
dc.contributor.authorعبداله زاده لاله دشتی, مهرزادfa_IR
dc.contributor.authorرضایی کلیدبری, دکترحمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:37:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:37:52Z
dc.date.available1399-08-23T00:37:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:37:52Z
dc.date.issued2018-11-01en_US
dc.date.issued1397-08-10fa_IR
dc.identifier.citationگودرزوند چگینی, دکترمهرداد, عبداله زاده لاله دشتی, مهرزاد, رضایی کلیدبری, دکترحمیدرضا. (1397). رابطه ‌‌رهبری اصیل، توانمندسازی روانشناختی و رفتارهای مثبت شغلی در کارکنان بخش اورژانس‌. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 27(107), 61-68.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-1715-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557428
dc.description.abstractچکیده مقدمه: رفتار شهروندی سازمانی به عنوان یک نگرش و اشتیاق شغلی‌ به عنوان‌ عامل محرک ‌کار در سازمان‌های خدماتی درنظر گرفته می‌شود. یکی از عوامل مؤثر بر ایجاد و ارتقای رفتارهای فرانقشی مانند رفتار شهروندی سازمانی و اشتیاق شغلی برای سازمان‌های خدماتی، سبک‌های رهبری اخلاق مدار در سازمان است که به ساختار و کارکنان از دید میزان توانمندی‌شان توجه دار‌د. هدف: بررسی رابطه‌‌ رهبری اصیل، توانمندسازی روانشناختی و رفتارهای مثبت شغلی(رفتار شهروندی سازمانی و اشتیاق شغلی) در کارکنان بخش اورژانس مراکز آموزشی‌_‌درمانی شهر رشت‌‌. مواد و روش‌ها: پژوهش ما‌‌ کاربردی و از دید گرد‌آوری داده‌ها، توصیفی_پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش کارکنان بخش اورژانس مراکز آموزشی درمانی شهر رشت به تعداد‌ 408 نفر بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای‌، 198 نفر برپایه فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل والوم‌وا(2008)، رفتار شهروندی سازمانی پودساکف (1998)، اشتیاق شغلی باکر(2009) و توانمندسازی روانشناختی کانگر و کاننگو(1998)‌ بوده‌ و داده‌ها به روش واکاوی معادله‌های ساختاری( SEM) با نرم‌افزارLISREL8.50 ‌بررسی شدند. نتایج: ‌‌بین رهبری اصیل، توانمندسازی روان‌شناختی، رفتارشهروندی سازمانی و اشتیاق شغلی ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود داشت و میزان همبستگی بین رهبری اصیل و توانمندسازی روانشناختی(41/0)، توانمندسازی روان‌شناختی و رفتار شهروندی سازمانی(85/0)، توانمندسازی روان‌شناختی و اشتیاق شغلی(53/0) برآورد شد. نتیجه‌گیری: باتوجه به روابط‌‌ رهبری اصیل، توانمندسازی روان‌شناختی، رفتار شهروندی سازمانی و اشتیاق شغلی و با توجه به نقش مثبت رفتارهای فرانقشی در گروه اورژانس مراکز آموزشی_‌درمانی شهر رشت، ‌ارتقای دیدگاه‌ رهبری اصیل که زیرمجموعه‌ی رهبری اخلاق مدار است،‌‌ اهمیت فراوان دارد.fa_IR
dc.format.extent227
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرهبری‌/ قدرت (روان شناسی)‌/ کارکنان بیمارستانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleرابطه ‌‌رهبری اصیل، توانمندسازی روانشناختی و رفتارهای مثبت شغلی در کارکنان بخش اورژانس‌fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue107
dc.citation.spage61
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد