نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیری پو ر, دکتر امیراشکانfa_IR
dc.contributor.authorمعبود مژدهی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمعبودمژدهی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:37:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:37:28Z
dc.date.available1399-08-23T00:37:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:37:28Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationنصیری پو ر, دکتر امیراشکان, معبود مژدهی, زهرا, معبودمژدهی, ابراهیم. (1395). عوامل موثر برتوانمند‌سازی کارکنان از دیدگاه شاغلان معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 25(100), 11-18.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-1332-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557400
dc.description.abstractمقدمه: در شرایطِ متغیر امروزی، سازمان­ها چاره­ای جز بهره­برداری مناسب از نیروی انسانی ندارند بر این پایه تنها عامل ایجادکننده تعادل در سازمان توانمندسازی کارکنان خواهد بود. توانمندسازی ابزاری است که هدف­های فردی را با هدف سازمانی همسو کرده و این باور را ایجاد می­کند که پیشرفت سازمان منافع کارکنان را به همراه خواهد داشت. هدف: تبیین عوامل مرتبط با توانمندسازی کارکنان از دیدگاه شاغلین معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مواد و روش­ها: این پژوهش مطالعه­ای تحلیلی وتوصیفی، از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه آماری دربردارنده کارکنان شاغل در معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش تمام شمار و با استفاده ازپرسشنامه استانداردتحقیق اسپرینترز انجام شد. برای تحلیل داده­ها ازآمارتوصیفی مانند توزیع فراوانی، درصد و میانگین و از آمار استنباطی مانند روش همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج: بین همه متغیرهای موثر بر توانمندسازی، رابطه مثبت و معنی­دار وجود داشت که شدت آن به ترتیب شامل: احساس مشارکت(r=0.84 ,P<0.05) ، احساس موثر بودن (r=0.82,P<0.05)، احساس شایستگی (r=0.78 ,P<0.05)، احساس داشتن حق انتخاب (r=0.76 ,P<0.05) و احساس معنی­داری (r=0.58 ,P<0.05) است. به­طوری که دیده می­شود متغیرهای احساس مشارکت بیشترین تأثیر را بر توانمند سازی کارکنان داشته که مؤلفه­های این متغیر به­ترتیب مشتمل بر داشتن فرصت و آزادی عمل(r=0.74 P<0.05)، استفاده از مهارت و استعداد (r=0.71 ,P<0.05)، اهمیت به دیدگاه افراد در سازمان (r=0.70 ,P<0.05)، اهمیت به کار گروهی (r=0.60 ,P<0.05) و مشارکت در تصمیم­گیری­های مرتبط با وظیفه (r=0.50 ,P<0.05) بوده و استفاده سازمان از سبک مدیریت مشارکتی(r=0.60 ,P>0.05)  معنی­دار نبود. نتیجه­گیری: از مؤلفه­های بررسی شده احساس مشارکت با دیگران بیشترین همبستگی را با توانمندسازی کارکنان داشت. که دراین میان مؤلفه آزادی عمل داده شده به کارکنان تاثیرگذارتر بود.fa_IR
dc.format.extent183
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکارکنان اداری/ نیروی انسانی بهداشت و درمانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleعوامل موثر برتوانمند‌سازی کارکنان از دیدگاه شاغلان معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue100
dc.citation.spage11
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد