کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استفاده از ابزار لایبکوآل
(ندگان)پدیدآور
اسماعیلپوربندبنی, محمدعباسپور, حسنرمضانی, ابوذرقلیپور, فرخرمضانیپاکپورلنگرودی, فاطمهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده مقدمه: سنجش کیفیت، برنامهریزی بایسته برای بهبود کیفی خدمات سازمانهاست. کتابخانههای دانشگاههای علوم پزشکی، به عنوان مراکز تأمین و گسترش اطلاعات تخصصی برای جامعه پزشکی کشور، اهمیت ویژهای دارند. هدف: بررسی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استفاده از پرسشنامه لایبکوآل، به عنوان متداولترین ابزار بینالمللی مواد و روشها: این مطالعه، توصیفی مقطعی و جامعه آماری آن دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بودند. نمونهها 135 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و دادههای پژوهش با پرسشنامه لایبکوآل در نیمه دوم سال تحصیلی 92-1391 شمسی توزیع، گردآوری و با نرمافزار اکسل شکاف کفایت و برتری بدست آمده تحلیل شد. نتایج: میانگین کلی کمینه انتظار کاربران ۹/۵، میانگین کلی بیشینه انتظار کاربران 8 و میانگین کلی سطح واقعی خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی گیلان 24/6 بدست آمد. میانگین شکاف کفایت در ابعاد سهگانه ابزار لایبکوآل مثبت و به ترتیب برای "فضای کتابخانه" 23/0، "موثر بودن خدمات" 58/0، و بعد سوم "کنترل اطلاعات" 13/0 محاسبه شد. نتیجهگیری: چگونگی سطح ارائه خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیدگاه دانشجویان کارشناسی مناسب است و برای رسیدن به وضعیت بهینه باید در خصوص ارائه راهکارهای عملی چارهاندیشی کرد.
کلید واژگان
خدمات کتابخانهایدانشجویان
کتابخانههای پزشکی
لایپکوآل
تخصصي
شماره نشریه
92تاریخ نشر
2015-01-011393-10-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی گیلانسازمان پدید آورنده
دانشگاه علوم پزشکی گیلاندانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
شاپا
2008-40482008-4056




