نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرحبد, فرزینfa_IR
dc.contributor.authorامیرعلوی, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorنجف‌زاده, صدیقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:33:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:33:39Z
dc.date.available1399-08-23T00:33:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:33:39Z
dc.date.issued2011-10-01en_US
dc.date.issued1390-07-09fa_IR
dc.identifier.citationفرحبد, فرزین, امیرعلوی, سیروس, نجف‌زاده, صدیقه. (1390). جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 20(79), 24-30.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-129-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557195
dc.description.abstractچکیده مقدمه: اعتماد سازمانی به معنی اشتیاق کارکنان برای انجام فرمان‌های مورد انتظار مدیر بدون نیاز به کنترل یا ارزشیابی است. شکل‌گیری فرایندهای سازمانی بر پایه‌ی اعتماد تحولی شگرف در تعامل کارکنان و مدیران، افزایش تعهد سازمانی، رضایت شغلی و بهبود عملکرد کارکنان بوجود آورده است. هدف: تعیین تاثیر مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط بر میزان اعتماد کارکنان پرستاری بیمارستان‌های دولتی رشت در سال 1389 مواد و روش‌ها: پژوهش به‌صورت مقطعی و توصیفی- تحلیلی انجام شد. جامعه هدف 1100 نفر از کارکنان پرستاری بیمارستان‌های دولتی رشت بودند، که پس از تحلیل عاملی و تعیین واریانس و قراردادن در فرمول، 239 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه حاوی 21 پرسش برای سنجش سه متغیر تعارض، اعتماد و گشودگی ارتباط بود. تعارض در دو بخش انواع (وظیفه، رابطه و فرایند) و ویژگی‌ (شدت و مدت) با نظرسنجی از استادان، پس از بومی شدن و تایید روایی و پایایی آن تهیه و داده‌های تحقیق طی یک ماهه خرداد سال 89، جمع‌آوری شد. در پردازش اطلاعات پرسشنامه از دو شیوه‌ی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم‌افزار spss استفاده شد. نتایج: بین تعارض وظیفه‌ای و اعتماد همبستگی وجود نداشت(4/11R=). بین تعارض رابطه‌ای، فرایندی و ویژگی‌های تعارض(شدت و مدت) و اعتماد همبستگی بدست آمد که به ترتیب در محدوده‌ی 13/0R= تا 56/0R= و با سطح معنی‌داری همه‌ی متغیرها(05/0P<) بود. همچنین، از رگرسیون چندگانه در تعیین تاثیر متغیرهای تعدیل‌گر گشودگی ارتباط، شدت تعارض و مدت آن بر رابطه بین انواع تعارض و اعتماد استفاده شد که دلتای تغییر(در رابطه بین متغیرها با ورود متغیر تعدیل‌گر) نشان‌دهنده‌ی وجود چنین رابطه تعدیل‌کننده‌ای ‌بود. نتیجه‌گیری: طبق نتایج، بین تعارض فرایندی و رابطه‌ای با اعتماد، رابطه معنی‌دار معکوس وجود داشت، و گشودگی ارتباط و مدت تعارض بر رابطه‌ی تعارض و اعتماد تاثیر مثبت می‌گذارد، ولی شدت تعارض با تاثیر منفی بر رابطه تعارض و اعتماد باعث کاهش اعتماد می‌شود. لذا به مدیران توصیه می‌شود با به‌کارگیری دو استراتژی مدیریت تعارض و ایجاد ارتباطات مطلوب در محیط کار به افزایش اعتماد کارکنان و در نهایت موفقیت سازمان نائل آیند.fa_IR
dc.format.extent186
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسازمان‌های دولتیfa_IR
dc.subjectمدیریت کارکنانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleجایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue79
dc.citation.spage24
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد