جایگاه مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط در ارتقای اعتماد کارکنان پرستاری
(ندگان)پدیدآور
فرحبد, فرزینامیرعلوی, سیروسنجفزاده, صدیقهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده مقدمه: اعتماد سازمانی به معنی اشتیاق کارکنان برای انجام فرمانهای مورد انتظار مدیر بدون نیاز به کنترل یا ارزشیابی است. شکلگیری فرایندهای سازمانی بر پایهی اعتماد تحولی شگرف در تعامل کارکنان و مدیران، افزایش تعهد سازمانی، رضایت شغلی و بهبود عملکرد کارکنان بوجود آورده است. هدف: تعیین تاثیر مدیریت تعارض و گشودگی ارتباط بر میزان اعتماد کارکنان پرستاری بیمارستانهای دولتی رشت در سال 1389 مواد و روشها: پژوهش بهصورت مقطعی و توصیفی- تحلیلی انجام شد. جامعه هدف 1100 نفر از کارکنان پرستاری بیمارستانهای دولتی رشت بودند، که پس از تحلیل عاملی و تعیین واریانس و قراردادن در فرمول، 239 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه حاوی 21 پرسش برای سنجش سه متغیر تعارض، اعتماد و گشودگی ارتباط بود. تعارض در دو بخش انواع (وظیفه، رابطه و فرایند) و ویژگی (شدت و مدت) با نظرسنجی از استادان، پس از بومی شدن و تایید روایی و پایایی آن تهیه و دادههای تحقیق طی یک ماهه خرداد سال 89، جمعآوری شد. در پردازش اطلاعات پرسشنامه از دو شیوهی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرمافزار spss استفاده شد. نتایج: بین تعارض وظیفهای و اعتماد همبستگی وجود نداشت(4/11R=). بین تعارض رابطهای، فرایندی و ویژگیهای تعارض(شدت و مدت) و اعتماد همبستگی بدست آمد که به ترتیب در محدودهی 13/0R= تا 56/0R= و با سطح معنیداری همهی متغیرها(05/0P
کلید واژگان
سازمانهای دولتیمدیریت کارکنان
تخصصي
شماره نشریه
79تاریخ نشر
2011-10-011390-07-09
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی گیلانسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامیدانشگاه علوم پزشکی گیلان
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
شاپا
2008-40482008-4056




