نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, دکترالههfa_IR
dc.contributor.authorشکرگزار, دکترسمیهfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, دکترربابهfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, دکترکیومرثfa_IR
dc.contributor.authorمحمدپور, دکترمریمfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, دکترمهسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:33:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:33:30Z
dc.date.available1399-08-23T00:33:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:33:30Z
dc.date.issued2019-07-01en_US
dc.date.issued1398-04-10fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, دکترالهه, شکرگزار, دکترسمیه, سلیمانی, دکترربابه, نجفی, دکترکیومرث, محمدپور, دکترمریم, حبیبی, دکترمهسان. (1398). چگونگی مشاوره‌های روانپزشکی درخواستی از بیمارستان‌های آموزشی‌. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 28(110), 8-16.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-2147-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557186
dc.description.abstractچکیده مقدمه: 30 تا60 درصد بیمارانی که در بخش‌های طبی (غیر‌روانپزشکی) بستری می‌شوند دست کم یک اختلال روانپزشکی چشمگیر دارند. هدف: ‌ بررسی فراوانی، علل وکیفیت مشاوره‌های روانپزشکی درخواستی از بیمارستانهای آموزشی. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی وگذشته‌نگر بود‌. جامعه آماری بیماران بستری در بیمارستان‌های آموزشی رشت ازسال 91 تا سال 93 بود که از آن میان افرادی که مشاوره روانپزشکی برای آنان درخواست شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند. داده‌ها برپایه چک لیست فراهم شده برون‌آوری شد‌ کیفیت درخواست مشاوره و نیز پاسخ‌دهی مشاوره ارزیابی شد. داده‌ها توسط SPSS21 واکاوی شد. نتایج: فراوانی درخواست مشاوره روانپزشکی 3/0درصد بدست آمد. روی هم رفته 905 برگه مشاوره بررسی شد. 1/51 درصد افراد زن و 9/48 درصد مرد بودند. میانگین سن 7/45 ساله بود. برای 7/54 درصد بیماران مشاوره اورژانس‌ و 3/45 درصد، مشاوره غیر‌اورژانسی درخواست شده بود. بیشترین بخش‌های درخواست‌دهنده مشاوره، جراحی و داخلی (6/14‌ و 12درصد) بودند و کمترین فراوانی درخواست مشاوره مربوط به بخش بیهوشی (1/0درصد) و بیشترین سبب درخواست‌‌، بی‌قراری با فراوانی 75/26 درصد و پس از آن تنظیم دارو با فراوانی60/14درصد بود. بیشترین گمان تشخیصی در پاسخ به مشاوره‌ها دلیریوم و میانگین مدت ‌درخواست مشاوره 9/2 روز‌ پس از بستری بیمار بود. میانگین نمره کیفیت مشاوره‌ها 37/20 از 25 نمره بود. نتیجه‌گیری: با توجه به این که فراوانی و کیفیت مشاوره‌ها در این مطالعه کمابیش پایین ارزیابی شد، لزوم توجه بیشتر به بهره‌گیری از مشاوره روانپزشکی در بیماران طبی‌ و آموزش هماهنگ دستیاران برای بهبود کیفیت مشاوره‌ها بایسته به نظر می‌رسد.fa_IR
dc.format.extent226
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاختلالات روانی‌/ بیماران بستری/ بیمارستان‌های عمومیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleچگونگی مشاوره‌های روانپزشکی درخواستی از بیمارستان‌های آموزشی‌fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری، شناختی و اعتیاد کاوش، گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری، شناختی و اعتیاد کاوش، گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری، شناختی و اعتیاد کاوش، گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری، شناختی و اعتیاد کاوش، گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue110
dc.citation.spage8
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد