نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآصف زاده, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorرفعتی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:32:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:32:10Z
dc.date.available1399-08-23T00:32:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:32:10Z
dc.date.issued2007-01-01en_US
dc.date.issued1385-10-11fa_IR
dc.identifier.citationآصف زاده, سعید, رفعتی, مریم. (1385). چگونگی به روزکردن اطلاعات پزشکان و دندانپزشکان پس از فراغت از تحصیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 15(60), 95-101.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-437-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557124
dc.description.abstractچکیده مقدمه: آگاهی ازچگونگی بازآموزی وبه روزکردن اطلاعات گروه پزشکی و تعیین میزان کاربرد اینترنت در این امر برای ارتقای کیفیت بازآموزی ضروری‌ست. هدف: شناسایی نحوه استفاده گروه پزشکی از اینترنت و منابع دیگر برای روزآمد نگاه داشتن اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مواد وروش‌ها: در این مطالعه توصیفی به صورت تصادفی پرسشنامه ای برای نیمی ازگروه پزشکان و دندانپزشکی استان قزوین ارسال شد که 399نفر پاسخ دادند و اطلاعات بدست آمده مورد پردازش و تفسیر قرار گرفت. نتایج: تعداد پاسخ دهندگان 399 نفر بودند که 8/52درصد پزشک عمومی،1/2درصد دستیار پزشکی، 26/8 درصد متخصص در رشته پزشکی،8/2درصد فوق تخصص در رشته پزشکی، 9/11درصد دندانپزشک عمومی و 6/3 درصد دندانپزشک متخصص بودند.7/69درصد بهترین منبع بازآموزی را مطالعه کتاب و 6/24درصد استفاده از اینترنت و پست الکترونیکی و 1/28درصد مطالعه مجله‌های خارجی و 8/26درصد شرکت در سمینارها کارگاه‌ها را ذکر کردند.در مقایسه، گروه پزشکان به طور متوسط 14 ساعت و دندانپزشکان 19 ساعت در ماه به مطالعه می‌پرداختند. دلیل استفاده‌نکردن برخی از افراد از اینترنت در 8/45 درصد دسترسی نداشتن و 40 درصد آشنا نبودن با سیستم رایانه و اینترنت بود.وقت گروه مورد مطالعه به طور متوسط در هفته 5 ساعت به آموزش،9ساعت به مطالعه،5/2 ساعت به پژوهش،4 ساعت به شرکت در جلسه‌‌ها و 35 ساعت به ویزیت اختصاص می یافت. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت تکنولوژی اطلاعاتی پیشنهاد می گردد برای استفاده بهتر پزشکان اقداماتی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و گسترش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در مراکزآموزشی- درمانی و ایجاد سایت‌هایی برای بازآموزی با اختصاص دادن امتیاز و نیز ایجاد کتابخانه الکترونیکی در دانشگاه انجام شود.fa_IR
dc.format.extent156
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectبازآموزی حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectپزشکانfa_IR
dc.subjectتکنولوژی اطلاعاتfa_IR
dc.subjectدندان‌پزشکانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleچگونگی به روزکردن اطلاعات پزشکان و دندانپزشکان پس از فراغت از تحصیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue60
dc.citation.spage95
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد