نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبادی فردآذر, فربدfa_IR
dc.contributor.authorصلحی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorرودباری, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, آزادهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:28:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:28:24Z
dc.date.available1399-08-23T00:28:24Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:28:24Z
dc.date.issued2010-04-01en_US
dc.date.issued1389-01-12fa_IR
dc.identifier.citationعبادی فردآذر, فربد, صلحی, مهناز, رودباری, مسعود, صادقی, آزاده. (1389). بررسی تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 19(73), 20-29.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-207-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556908
dc.description.abstractچکیده مقدمه: با توجه به اهمیت شناخت زودهنگام بیماری‌های روانی و نقش آموزش به موقع مسائل سلامت روان در دوره نوجوانی این تحقیق انجام گرفت. هدف: تعیین تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف، بر رفتارهای پیشگیری‌کننده بر سلامت روان در نوجوانان دختر. مواد و روش‌ها: این مطالعه نیمه‌تجربی، در جامعه دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مدارس دولتی، در منطقه 6 تهران در سال 1388 انجام گرفت. روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تعداد نمونه 106 نفر در دو گروه مورد و گروه شاهد بود. نوجوانان گروه مورد به مدت یازده جلسه یک ساعته به روش بحث گروهی و سخنرانی آموزش دیدند و نمونه ها طی دو مرحله قبل و بعد (با فاصله یک ماه بعد از آموزش) توسط پرسشنامه‌ای که با توجه به متغیرهای مورد بررسی در مدل بزنف توسط پرسشگر ساخته‌‌شد با آزمون‌های آماری کای دو، تی تست و تی زوج آزمون شدند. نتایج: نتیجه آزمون کای دو بین دسته بندی عوامل قادرسازی در دو گروه مورد و شاهد در مرحله بعد از مداخله‌ی آموزشی تفاوت معنی داری را نشان داد (0001/0p<). نتایج آزمون تی تست اختلاف معنی داری را بین میانگین نمره نگرش (0001/0p<) و رفتارهای مورد بررسی (005/0p=) در نوجوانان دو گروه نشان داد . ولی میانگین نمره نُرم های انتزاعی در دو گروه مورد، اختلاف معنی‌داری نداشت(896/0p=). نتیجه‌گیری: آموزش سلامت روان در نوجوانان بر اساس مدل بزنف در زمینه عامل قادرسازی، نگرش و رفتارهای سالم ، مؤثر بوده ولی به نظر می رسد که در نرم‌های انتزاعی زمان بیشتری جهت تأثیر آموزش نیاز می‌باشدfa_IR
dc.format.extent194
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectبهداشت روانیfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue73
dc.citation.spage20
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد