• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    • دوره 19, شماره 73
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    • دوره 19, شماره 73
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف بر رفتارهای پیشگیری کننده در زمینه سلامت روان در نوجوانان دختر

    (ندگان)پدیدآور
    عبادی فردآذر, فربدصلحی, مهنازرودباری, مسعودصادقی, آزاده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    194.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده مقدمه: با توجه به اهمیت شناخت زودهنگام بیماری‌های روانی و نقش آموزش به موقع مسائل سلامت روان در دوره نوجوانی این تحقیق انجام گرفت. هدف: تعیین تأثیر مداخله آموزشی از طریق مدل بزنف، بر رفتارهای پیشگیری‌کننده بر سلامت روان در نوجوانان دختر. مواد و روش‌ها: این مطالعه نیمه‌تجربی، در جامعه دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مدارس دولتی، در منطقه 6 تهران در سال 1388 انجام گرفت. روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تعداد نمونه 106 نفر در دو گروه مورد و گروه شاهد بود. نوجوانان گروه مورد به مدت یازده جلسه یک ساعته به روش بحث گروهی و سخنرانی آموزش دیدند و نمونه ها طی دو مرحله قبل و بعد (با فاصله یک ماه بعد از آموزش) توسط پرسشنامه‌ای که با توجه به متغیرهای مورد بررسی در مدل بزنف توسط پرسشگر ساخته‌‌شد با آزمون‌های آماری کای دو، تی تست و تی زوج آزمون شدند. نتایج: نتیجه آزمون کای دو بین دسته بندی عوامل قادرسازی در دو گروه مورد و شاهد در مرحله بعد از مداخله‌ی آموزشی تفاوت معنی داری را نشان داد (0001/0p
    کلید واژگان
    بهداشت روانی
    نوجوانان
    تخصصي

    شماره نشریه
    73
    تاریخ نشر
    2010-04-01
    1389-01-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    دانشگاه علوم پزشکی ایران

    شاپا
    2008-4048
    2008-4056
    URI
    http://journal.gums.ac.ir/article-1-207-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556908

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب