نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکشاورز محمدیان, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorفرمانبر, دکترربیع ا...fa_IR
dc.contributor.authorمحتشم امیری, دکترزهراfa_IR
dc.contributor.authorعطرکار روشن, دکترزهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:27:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:27:17Z
dc.date.available1399-08-23T00:27:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:27:17Z
dc.date.issued2019-04-01en_US
dc.date.issued1398-01-12fa_IR
dc.identifier.citationکشاورز محمدیان, سکینه, فرمانبر, دکترربیع ا..., محتشم امیری, دکترزهرا, عطرکار روشن, دکترزهرا. (1398). تأثیر "الگوی مراحل تغییر" بر ارتقای فعالیت فیزیکی رابطان بهداشتی شهر رشت. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 28(109), 47-56.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-2079-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556840
dc.description.abstractچکیده مقدمه: کم تحرکی، عامل 6 درصد مرگ‌ها و چهارمین عامل خطر مرگ و میر در سطح جهان است. زنان نسبت به مردان کم تحرک‌ترند. رابطین بهداشتی از مهم‌ترین حلقه‌های شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی در آموزش ‌جامعه شهری هستند. کاربرد الگوی مراحل تغییر به عنوان الگویی یکپارچه در تغییر رفتار، راهنمای خوبی برای‌‌ مداخله ورزشی است. هدف: ‌‌تعیین تأثیر "الگوی مراحل تغییر" بر ارتقاء فعالیت فیزیکی رابطین بهداشتی شهر رشت به عنوان افراد پیشرو در فراگیری سبک زندگی سالم‌. مواد و روش‌ها: این مطالعه مداخله‌ای از نوع کارآزمایی شاهد‌دار تصادفی شده‌است که بر‌‌ 176 ‌رابط بهداشتی فعال شهر رشت که به صورت تصادفی چند مرحله‌ای در دو گروه آزمون و شاهد قرار داده شدند، انجام شد. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه خودایفای روا و پایا دربرگیرنده اطلاعات دموگرافی‌، پرسشنامه سنجش سازه‌های الگوی مراحل تغییر و پرسشنامه فرامرزی فعالیت فیزیکی، پیش و 3 ماه پس از مداخله در دو گروه گردآوری شد. نتایج با استفاده از آزمون‌های آماری و در محیط نرم‌افزاری SPSS-18 بدست آمد. نتایج: پس از مداخله آموزشی، تفاوت آماری معنی‌دار‌ در حرکت به سمت فعالیت فیزیکی در گروه آزمون مشهود بود (005/0‌=P)‌، همچنین، تفاوت آماری معنی‌داری در اختلاف میانگین نمره فعالیت فیزیکی بعد از مداخله در گروه آزمون بدست آمد (03/0‌=P).‌ نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه، تأثیر مثبت برنامه آموزشی مبتنی بر الگوی مراحل تغییر بر ارتقای فعالیت فیزیکی رابطین بهداشتی شهر رشت را نشان داد.fa_IR
dc.format.extent204
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش بهداشت/ بیماری مزمن/ فعالیت حرکتی‌fa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleتأثیر "الگوی مراحل تغییر" بر ارتقای فعالیت فیزیکی رابطان بهداشتی شهر رشتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقات بهداشت و محیط زیست، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و مرکز تحقیقات بهداشت و محیط زیست، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی پیشگیری و اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue109
dc.citation.spage47
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد