نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسهیلی آزاد, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorنورجاه, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, فرزانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:26:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:26:32Z
dc.date.available1399-08-23T00:26:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:26:32Z
dc.date.issued2007-07-01en_US
dc.date.issued1386-04-10fa_IR
dc.identifier.citationسهیلی آزاد, علی اکبر, نورجاه, ناهید, نوروزی, فرزانه. (1386). بررسی الگوی مصرف غذا در دانش‌آموزان مدارس ابتدائی شهر لنگرود. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 16(62), 36-41.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-379-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556794
dc.description.abstractچکیده مقدمه: گرسنگی موقت یا کوتاه مدت معمولا موقعی رخ می‌دهدکه کودک بدون خوردن صبحانه به مدرسه رفته باشد که در نتیجه آن کودک به راحتی با محر‌ک‌‌های نامناسب دچار بی‌قراری می‌شود. چون به نظر می‌رسدکه گرسنگی توجه و تمرکز را از بین برده و بر یادگیری و عملکرد مدرسه‌ای دانش آموزان تأثیر بگذارد. بنابراین و با توجه به نقش مفید برنامه تغذیه مدارس در پیشگیری از گرسنگی موقت دانش‌آموزان، این مطالعه برای بررسی الگوی تغذیه و تعیین چگونگی اجرای برنامه غذائی مدارس ابتدائی شهر لنگرود انجام شد. هدف: تعیین الگوی غذای مصرفی در مدارس شهر لنگرود. مواد و روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی- تحلیلی، 400 دانش‌آموز از 10 مدرسه ابتدایی به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده ازپرسشنامه، به روش مصاحبه و مشاهده جمع‌آوری شد. پرسشنامه‌ها شامل اطلاعاتی در مورد خوردن صبحانه، همراه بردن خوراکی میان وعده‌ای و نوع آن , مصرف غذاهای مجاز و عوامل تأثیرگذار بر خوراکی‌های دریافتی دانش‌آموزان شامل شغل و میزان تحصیل والدین, سن دانش‌آموزان, بعد خانوار و جنس بود، تجزیه و تحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS و آزمون آماری کای-دو انجام شد. نتایج : 92% دانش‌آموزان با صرف صبحانه و 8% بدون مصرف صبحانه به مدرسه آمده بودند. علاوه برآن 65% از دانش‌آموزان همراه خود خوراکی میان وعده‌ای آورده و 35% نیاورده بودند و از خوراکی‌های مصرف شده2/98% مجاز و8/1% غیر مجاز بودند. در این مطالعه، آزمون کای- اسکوئرχ2 ارتباط معنی‌داری بین متغیرهای وابسته و مستقل مورد مطالعه نشان نداد. نتیجه‌گیری : با توجه به عادت مصرف کم شیر در این گروه سنی، باید برنامه‌های آموزشی گسترده در ابعاد مختلف برای تشویق به مصرف روزانه شیر صورت گیرد. به امید آن که 8/1% مصرف خوراکی‌های غیرمجاز را با کمک مربیان بهداشتی مدارس به صفر درصد برسانیم و همچنین، با بررسی‌های مشابه در دیگر مدرسه‌های کشور سفارش‌های لازم در جهت تغییر و اصلاح عادت‌های غذائی را در دانش‌آموزان مقطع ابتدائی بتوان ارائه نمود.fa_IR
dc.format.extent139
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectرفتار تغذیه‌ایfa_IR
dc.subjectعادات غذاییfa_IR
dc.subjectمدرسه‌هاfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی الگوی مصرف غذا در دانش‌آموزان مدارس ابتدائی شهر لنگرودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue62
dc.citation.spage36
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد