نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحفوظ‌پور, سعادfa_IR
dc.contributor.authorسوری, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorعینی, الههfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, نادرfa_IR
dc.contributor.authorامیری, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorامیرشکاری, گلشنfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی, اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:25:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:25:45Z
dc.date.available1399-08-23T00:25:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:25:45Z
dc.date.issued2010-10-01en_US
dc.date.issued1389-07-09fa_IR
dc.identifier.citationمحفوظ‌پور, سعاد, سوری, حمید, عینی, الهه, رحمانی, نادر, امیری, زهره, امیرشکاری, گلشن, اشرفی, اصغر. (1389). بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در زمینه سوانح ترافیکی و تعیین نیاز‌سنجی آموزشی آنان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 19(75), 11-17.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-178-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556746
dc.description.abstractچکیده مقدمه: سوانح ترافیکی یکی از دلایل مرگ و ناتوانی در تمام دنیا است. تعیین آگاهی و نگرش و عملکرد پلیس راهنمایی رانندگی در زمینه سوانح ترافیکی سبب ارتقای برنامه‌ریزی‌های پیشگیری از سوانح ترافیکی و پی‌آمدهای آن خواهد بود. هدف: تعیین دانش، نگرش و عملکرد(KAP) و نیاز سنجی آموزشی پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه سوانح ترافیکی. مواد وروش‌ها: در یک مطالعه توصیفی از بین کلیه نیروهای راهنمایی و رانندگی شهر تهران، 185 نفر به‌طور تصادفی انتخاب و میزان آگاهی، نگرش و عملکرد آنان در زمینه سوانح ترافیکی بررسی شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ساختار یافته حاوی 100 سوال در سه حیطه دانش، نگرش و عملکرد توسط کارشناسان آموزش‌دیده پس از اخذ رضایت‌نامه از نمونه‌ها تکمیل شد. در این پرسشنامه یک سئوال باز برای تعیین نیاز آموزشی افراد نیز طراحی و روایی پرسشنامه با اعتبار محتوی و پایایی آن توسط آزمون مجدد ( 8/0 =r) تعیین شد. امتیاز بر اساس چارک‌های آماری از نمره به‌دست آمده آزمودنی‌ها دسته‌بندی شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار سن جامعه مورد بررسی 8/6 ±4/33 سال بود. آگاهی خوب در سطوح تحصیلی کارشناسی تفاوت معنی‌داری نسبت به سایر سطوح تحصیلی نشان داد (01/0p<). در سطوح تحصیلی کارشناسی ارشد، پایین‌ترین میزان در سه حیطه آگاهی (6/0درصد متوسط)، نگرش (6/0درصد خوب) و عملکرد (7/درصد0 متوسط) نسبت به سایر سطوح تحصیلی مشاهده شد. در بین افسران میانی، میزان آگاهی خوب با 63 درصد و میزان عملکرد خوب با 76 درصد تفاوت معنی‌داری را با سایر رده‌ها نشان داد (001/0p<). نگرش خوب در بین مشاغل عملیاتی تفاوت معنی‌داری (005/0p<) را با انواع دیگر مشاغل داشت. در زمینه نیازهای آموزشی افراد بالاترین اولویت به ارتقا اطلاعات علمی به سطح روز دنیا اختصاص یافت. نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد که پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز به آموزش، تغییر نگرش و ارتقای عملکرد به‌ویژه در بین افسران ارشد و سطوح تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر دارد. برنامه آموزشی مناسب و تدارم آن یک کلید اصلی برای کاهش سوانح ترافیکی است.fa_IR
dc.format.extent182
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپلیسfa_IR
dc.subjectحوادث رانندگیfa_IR
dc.subjectدانش ـ نگرش ـ عملکردfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی آگاهی، نگرش و عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در زمینه سوانح ترافیکی و تعیین نیاز‌سنجی آموزشی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue75
dc.citation.spage11
dc.citation.epage17


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد