| dc.contributor.author | فرمانبر, ربیع ا... | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینزاده, طوبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسدپور, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | یگانه, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T00:23:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T00:23:55Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T00:23:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T00:23:55Z | |
| dc.date.issued | 2013-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرمانبر, ربیع ا..., حسینزاده, طوبی, اسدپور, محمد, یگانه, محمدرضا. (1392). ارتباط سبکهای یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 22(86), 60-68. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4048 | |
| dc.identifier.issn | 2008-4056 | |
| dc.identifier.uri | http://journal.gums.ac.ir/article-1-32-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556640 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: در یک نظام آموزشی موفق، سبک یادگیری دانشجویانبهعنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی همواره مورد توجه است. آگاهی از سبک یادگیری دانشجویان، در استفاده بهینه از انواع سبکهای یادگیری و اتخاذ روش تدریس مناسب به استادان کمک مینماید.
هدف: تعیین ارتباط بین سبکهای یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی.
مواد و روشها: در یک مطالعه مقطعی- توصیفی تحلیلی، 176نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت به شیوه سرشماری و با استفاده از پرسشنامه استاندارد سبکهای یادگیری کلب بررسی شدند. میانگین معدل نمره کلیه دانشجویان بهعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته و برای تعیین میزان تبین هر یک از مولفههای تغییرپذیر یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان، از آزمون X2، t تست و همبستگی پیرسون استفاده شد.
نتایج: میانگین سبکهای یادگیری نشانگر آن بود که اولویتهای سبک یادگیری در کل دانشجویان همگرا(7/6±51/35)، جذب کننده(5/6±2/35) است. بین سبک یادگیری دو گروه دانشجویان، اختلاف معنیدار بدست نیامد. میانگین معدل نمره در دانشجویان پرستاری(6/1±46/15) و در دانشجویان مامایی(6/1±81/14) بود. بین انواع سبکهای یادگیری چهارگانه و موفقیت تحصیلی در دانشجویان رابطه آماری معنیدار یافت نشد.
نتیجهگیری: با توجه به برخورداری بیشتر دانشجویان از سبکهای یادگیری همگرا و جذب کننده پیشنهاد میشود از محیطهای یادگیری متناسب با این سبکها از جمله پافشاری بر کاربرد عملی مطالب و واداشتن دانشجویان به موشکافی مسائل در آموزش استفاده شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 231 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی گیلان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Guilan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | وضعیت آموزش | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | ارتباط سبکهای یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی گیلان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی گیلان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی گیلان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 86 | |
| dc.citation.spage | 60 | |
| dc.citation.epage | 68 | |