• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    • دوره 22, شماره 86
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    • دوره 22, شماره 86
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط سبک‌های یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی دانشجویان پرستاری و مامایی

    (ندگان)پدیدآور
    فرمانبر, ربیع ا...حسین‌زاده, طوبیاسدپور, محمدیگانه, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    231.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: در یک نظام آموزشی موفق، سبک یادگیری دانشجویان‌به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی همواره مورد توجه است. آگاهی از سبک یادگیری دانشجویان، در استفاده بهینه از انواع سبک‌های یادگیری و اتخاذ روش تدریس مناسب به استادان کمک می‌نماید. هدف: تعیین ارتباط بین سبک‌های یادگیری براساس نظریه کلب با موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی. مواد و روش‌ها: در یک مطالعه مقطعی- توصیفی تحلیلی، 176نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت به شیوه سرشماری و با استفاده از پرسش‌نامه استاندارد سبک‌های یادگیری کلب بررسی شدند. میانگین معدل نمره کلیه دانشجویان به‌عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته و برای تعیین میزان تبین هر یک از مولفه‌های تغییرپذیر یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان، از آزمون X2، t تست و همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج: میانگین سبک‌های یادگیری نشانگر آن بود که اولویت‌های سبک یادگیری در کل دانشجویان هم‌گرا(7/6±51/35)، جذب کننده(5/6±2/35) است. بین سبک یادگیری دو گروه دانشجویان، اختلاف معنی‌دار بدست نیامد. میانگین معدل نمره ‌در دانشجویان پرستاری(6/1±46/15) و در دانشجویان مامایی(6/1±81/14) بود. بین انواع سبک‌های یادگیری چهارگانه و موفقیت تحصیلی در دانشجویان رابطه آماری معنی‌دار یافت نشد. نتیجه‌گیری: با توجه به برخورداری بیشتر دانشجویان از سبک‌های یادگیری هم‌گرا و جذب کننده پیشنهاد می‌شود از محیط‌های یادگیری متناسب با این سبک‌ها از جمله پافشاری بر کاربرد عملی مطالب و واداشتن دانشجویان به موشکافی مسائل در آموزش استفاده شود.
    کلید واژگان
    دانشجویان
    وضعیت آموزش
    یادگیری
    عمومى

    شماره نشریه
    86
    تاریخ نشر
    2013-07-01
    1392-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
    دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    شاپا
    2008-4048
    2008-4056
    URI
    http://journal.gums.ac.ir/article-1-32-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556640

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب