نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرابیان, فردینfa_IR
dc.contributor.authorنصیری پور, امیر اشکانfa_IR
dc.contributor.authorکشاورز محمدیان, سکینهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:20:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:20:03Z
dc.date.available1399-08-23T00:20:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:20:03Z
dc.date.issued2007-04-01en_US
dc.date.issued1386-01-12fa_IR
dc.identifier.citationمهرابیان, فردین, نصیری پور, امیر اشکان, کشاورز محمدیان, سکینه. (1386). بررسی میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 16(61), 65-73.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-400-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556397
dc.description.abstractچکیده مقدمه: رضایت شغلی نگرشی فردی نسبت به شغل است و نشان می دهد که توقع فرد با پاداش‌هایی که شغل و سازمان برای او فراهم می کند تا چه حد سازگاری و هماهنگی دارد. رضایت شغلی یعنی این‌که فرد احساس کند که در حرفه خود به خواسته‌ها و ارزش‌های مورد نظر رسیده‌است . هدف: تعیین میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مواد و روش‌ها : پژوهش به‌صورت مقطعی و توصیفی ـ تحلیلی انجام شد. جامعه هدف، 90 نفر از رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف 19 بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامل رئیس و مدیر بیمارستان ، مترون ، رئیس امور مالی ، رئیس امور اداری ، مسئول آزمایشگاه ، مسئول داروخانه و مسئول رادیولوژی بود. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه حاوی 46 سؤال در دو بخش شامل مشخصات فردی مدیران و میزان رضایت آنان از شغل‌شان بود. پرسشنامه‌ها از دهم آبان سال 1384 به‌مدت یک‌ماه جمع آوری شد. نتایج: 11/10 درصد رؤسا، مدیران و سرپرستان بیمارستان‌ها از تمام جوانب شغل‌شان بسیار راضی، 43/58 درصد راضی، 22/4 درصد بی تفاوت، 07 /14 درصد ناراضی و 67 /6 درصد بسیار ناراضی بوده‌اند. میزان رضایت از جنبه رفاهی، آمو زشی، ساختاری، مدیریتی و شرایـط فیزیکی محـیط کار به ترتیب، 11/48 درصد ، 99 /79 درصد، 64 /66 درصد، 2/77 درصد و 77 /70 درصد بود. نتیجه‌گیری: بین میزان رضایت شغلی و مشخصات فردی از قبیل سن، مقطع تحصیلات، سابقه کار و جنس، همچنین بین رضایت شغلی و شرایط فیزیکی محیط کار، شرایط رفاهی و آموزشی بودن شغل رابطه معنی‌دار وجود دارد که با رسیدگی به وضعیت و شرایـط فـیزیکی بیمارستان‌ها، تسهیلات رفاهی و پاداش مادی و معنوی برای مدیران، تغییر شیوه‌های سنتّی و قدیمی و بکارگیری روش‌های نوین اداره بیمارستان‌ها و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی می‌توان شاهد بالارفتن رضایت شغلی بود.fa_IR
dc.format.extent176
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectبیمارستان‌های دولتیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectکارکنان بیمارستانfa_IR
dc.subjectمدیران بیمارستانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage65
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد