نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدوسی مقدم, ساراfa_IR
dc.contributor.authorتقیان, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T23:23:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T23:23:26Z
dc.date.available1399-08-22T23:23:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T23:23:26Z
dc.date.issued2015-08-01en_US
dc.date.issued1394-05-10fa_IR
dc.identifier.citationقدوسی مقدم, سارا, تقیان, احسان. (1394). اولویت های پژوهش در آموزش از دیدگاه مسئولین و صاحب نظران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور, 3(2), 70-76.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3203
dc.identifier.issn2476-2768
dc.identifier.urihttp://journal.nums.ac.ir/article-1-152-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/552262
dc.description.abstractزمینه و هدف کمبود منابع پژوهشی ایجاب می کند برای رسیدن به سطح قابل قبولی از سلامت، از آنها بیشتر در طرح های پژوهشی دارای اولویت استفاده شود. از این رو هدف مطالعه حاضر تعیین اولویت های پژوهش در آموزش، از دیدگاه مسئولین و صاحب نظران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. مواد و روش ها در مطالعه توصیفی حاضر که از دسته پژوهش های نظام سلامت می باشد، با همکاری تمامی افراد کلیدی و صاحب نظران حوزه آموزش دانشگاه ( 21 نفر )، اولویت های پژوهش در آموزش استخراج گردید. به منظور طراحی فرم نیازسنجی، عناوین و حیطه های پژوهشی و معیارهای امتیازدهی با روش بارش افکار، شناسایی و با روش دلفی تکمیل و نهایی شدند. برای تعیین اولویت ها، از فرم نیازسنجی تدوین شده استفاده و مهم ترین گزینه با محاسبه جمع امتیازات هر حیطه تعیین شد. یافته ها در مجموع 24 مورد به عنوان مهم ترین اولویت های پژوهش در آموزش دانشگاه در سه حیطه برنامه ریزی آموزشی، مدیریت آموزشی و ارزشیابی آموزشی بدست آمدند. اولویت های تعیین شده به ترتیب امتیازات عبارتند از: مهارت های بالینی، هزینه اثربخشی در آموزش، برنامه ریزی آموزشی، آموزش سرپایی، عملکرد اساتید، نیازهای آموزشی دانشجویان، شیوه های یاددهی و یادگیری در آموزش پزشکی، مهارتهای ارتباطی و .... نتیجه گیری ارائه اولویت های پژوهش در آموزش علاوه بر هدایت موضوعات پژوهشی پیشنهادی به سوی موارد مرجح، چنانچه مورد توجه سیاست گذاران، داوران و تصویب کنندگان طرح های پژوهشی نیز قرار گیرد می تواند بعنوان ابزاری جهت استفاده بهینه از منابع مالی محدود در راستای کاربردی کردن پژوهش ها مورد استفاده قرار گیرد. * نویسنده مسئول: دانشکده علوم پزشکی نیشابور، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی. پست الکترونیک: Sa_ghodousi@yahoo.comfa_IR
dc.format.extent830
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofJournal Of Neyshabur University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاولویت هاfa_IR
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectمدیریت خدمات بهداشتی درمانیfa_IR
dc.titleاولویت های پژوهش در آموزش از دیدگاه مسئولین و صاحب نظران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage70
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد