نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوند صادقپور, امیرfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, فرشیدfa_IR
dc.contributor.authorعتباتی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorفرخ فال, خدیجهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T23:22:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T23:22:57Z
dc.date.available1399-08-22T23:22:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T23:22:57Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationوند صادقپور, امیر, بهرامی, افسانه, عابدی, فرشید, عتباتی, الهام, فرخ فال, خدیجه. (1399). نقش هنر در آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور, 8(3), 12-22.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3203
dc.identifier.issn2476-2768
dc.identifier.urihttp://journal.nums.ac.ir/article-1-847-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/552229
dc.description.abstractمقدمه: تحولات دنیای کنونی تعلیم و تربیت را با چالش هایی مواجه نموده است که پاسخگوی نیاز های فعلی آموزش پزشکی نیست. در این ارتباط توجه زیادی به هنر به عنوان مبنایی برای آموزش شده است که انتظار می رود سبب بهبود عملکـرد تحـصیلی و ارتقای فردی دانش آموختگان شود. برای تدوین برنامه درسی بر مبنای هنری آگاهی از بستر موجود و نیاز یادگیرندگان ضروری است.  هدف مطالعه حاضر، بررسی نقش هنر در آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است. مواد و وروش ها: این پژوهش از نوع توصیفی – تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 98-97  و روش نمونه گیری بصورت در دسترس بود. پرسشنامه روا و پایا بصورت الکترونیکی (اپلیکیشن موبایل) در دسترس دانشجویان قرار گرفت. یافته ها: مجموعا، 101نفر شامل 38 نفردانشجوی پسر و 63 نفر دانشجوی دختر وارد مطالعه شدند. نتایج نشان داد که 27% از دانشجویان به طور تخصصی یک رشته ی هنری خاص را دنبال می کردند. بیش از 80% دانشجوبان، در حین درس خواندن به فعالیت های هنری مشغول بودند که موثرترین آن موسیقی بود. همچنین دانشجویان موافق ادغام هنر در برنامه درسی و تامین زیرساخت های آن بودند. نتیجه گیری: بهره گیری از هنر برای یادگیری جزو برنامه ی روزانه ی دانشجویان قرار دارد، درعین حال به طور رسمی اقدامی صورت نگرفته است. پیشنهاد می شود علوم انسانی پزشکی به عنوان زیر بنای کاربرد هنر در پزشکی نیاز به معرفی و توجه عملی به صورت جدی را می طلبد..fa_IR
dc.format.extent426
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofJournal Of Neyshabur University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectهنرfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectدیدگاهfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.subjectعلوم انسانی پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleنقش هنر در آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage12
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد