نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T23:22:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T23:22:48Z
dc.date.available1399-08-22T23:22:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T23:22:48Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی, جعفر. (1394). رابطه راهبردهای تنظیم هیجانی و هیجان های مثبت و منفی با سلامت روانی دانشجویان. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور, 3(1), 66-74.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3203
dc.identifier.issn2476-2768
dc.identifier.urihttp://journal.nums.ac.ir/article-1-113-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/552219
dc.description.abstractزمینه و هدف هدف از این مطالعه تعیین نقش راهبردهای تنظیم هیجان و هیجانات مثبت و منفی در پیش بینی سلامت روانی دانشجویان علوم پزشکی بود. مواد و روش ها در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، 200 ( 100 پسر و 100 دختر) دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال تحصیلی 1392 - 1391 به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده و پرسشنامه راهبردهای تنظیم هیجانی، هیجانات مثبت و منفی و سلامت روانی را تکمیل نمودند. یافته ها بوسیله نرم افزار SPSS v.16 و روش های آماری همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نتایج نشان داد که بین راهبردهای تنظیم هیجان و هیجانات مثبت و منفی با سلامت روانی، همبستگی معنی داری وجود داشت (0/01 > P) نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ارزیابی مجدد و هیجانات مثبت بصورت مثبت و معنی دار و فرونشانی و هیجانات منفی بصورت منفی و معنی دار قادر به پیش بینی سلامت روانی بین دانشجویان علوم پزشکی بودند (0/01 > P). نتیجه گیری نتایج این بررسی بیان می کند که راهبردهای تنظیم هیجانی و هیجانات مثبت و منفی، سازه های روانشناختی مهم در پیش بینی سلامت روانی دانشجویان علوم پزشکی هستند. * نویسنده مسئول: دانشگاه تبریز، گروه روانشناسی بالینی. پست الکترونیک: Chelavkoh@gmail.comfa_IR
dc.format.extent882
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofJournal Of Neyshabur University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectهیجانات مثبت و منفیfa_IR
dc.subjectتنظیم هیجانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleرابطه راهبردهای تنظیم هیجانی و هیجان های مثبت و منفی با سلامت روانی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage66
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد