گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
| dc.contributor.author | صدیقی مقدم, بیژن | fa_IR |
| dc.contributor.author | پازوکی, رامین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:45:46Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:45:46Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:45:46Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:45:46Z | |
| dc.date.issued | 2002-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1381-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صدیقی مقدم, بیژن, پازوکی, رامین. (1381). گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. كومش, 3(3), 137-144. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-7046 | |
| dc.identifier.uri | http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-283-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/532956 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: با توجه به نقش مهم ارزیابی بر کیفیت آموزش، هدف این مطالعه ارزیابی درونی گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده که به منظور ارتقا کیفیت آموزشی در بخش های مختلف گروه می باشد. مواد و روش ها: این مطالعه در سال 1379 در گروه میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. با استفاده از الگوی اعتبار بخشی و الگوی تسهیل تصمیم گیری (CIPP) عوامل مورد ارزیابی، شناسایی و ویژگی های وضعیت مطلوب و نشانگرهای آن تدوین گردید و در تعدادی از پرسشنامه ها با مقیاس 5 رتبه ای (عالی، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف) و در تعدادی نیز وضعیت مطلوب و غیرمطلوب با مقیاس 2 رتبه ای بلی و خیر سنجیده شده است. ارزیابی در زمینه های اهداف آموزشی و فرایند تدریس، اهداف پژوهشی، تجهیزات و فضای آموزشی و پژوهشی گروه و جایگاه سازمانی و تشکیلاتی گروه انجام گرفت. برای جمع آوری اطلاعات از 19 پرسشنامه با مجموع 341 ملاک استفاده شد وامتیاز ارزیابی از میانگین امتیازها محاسبه و براساس طبقه بندی گورمن تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در این ارزیابی، فرایند آموزش با امتیاز 4.17 در رده قوی، اهداف آموزشی با اامتیاز 3.25 در مرتبه بیش از رضایت بخش، اهداف پژوهشی با امتیاز 2.96 در مرتبه رضایت بخش، جایگاه تشکیلاتی و سازمانی گروه با امتیاز 3.71 در مرتبه خوب، نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی با امتیاز 2 در مرتبه غیر رضایت بخش، فضای آموزشی و پژوهشی با امتیاز 3 در مرتبه رضایت بخش و تجهیزات و لوازم آموزشی-پژوهشی با امتیاز 3.37 در مرتبه بیش از رضایت بخش طبقه بندی شد. نتیجه گیری: این ارزیابی مشخص کننده امتیاز کلی 3.37 در تمام زمینه ها برای گروه میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی می باشد که براساس رده بندی گورمن، گروه در رتبه (بیش از رضایت بخش) قرار می گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1133 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی سمنان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | كومش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Koomesh journal | en_US |
| dc.subject | ارزیابی درون گروهی | fa_IR |
| dc.subject | گروه میکروب شناسی | fa_IR |
| dc.subject | انگل شناسی | fa_IR |
| dc.subject | ایمنی شناسی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علوم پزشکی سمنان | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 137 | |
| dc.citation.epage | 144 |




