نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصدیقی مقدم, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorپازوکی, رامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:45:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:45:46Z
dc.date.available1399-08-22T06:45:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:45:46Z
dc.date.issued2002-08-01en_US
dc.date.issued1381-05-10fa_IR
dc.identifier.citationصدیقی مقدم, بیژن, پازوکی, رامین. (1381). گزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. كومش, 3(3), 137-144.fa_IR
dc.identifier.issn1608-7046
dc.identifier.urihttp://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-283-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/532956
dc.description.abstractسابقه و هدف: با توجه به نقش مهم ارزیابی بر کیفیت آموزش، هدف این مطالعه ارزیابی درونی گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده که به منظور ارتقا کیفیت آموزشی در بخش های مختلف گروه می باشد. مواد و روش ها: این مطالعه در سال 1379 در گروه میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. با استفاده از الگوی اعتبار بخشی و الگوی تسهیل تصمیم گیری (CIPP) عوامل مورد ارزیابی، شناسایی و ویژگی های وضعیت مطلوب و نشانگرهای آن تدوین گردید و در تعدادی از پرسشنامه ها با مقیاس 5 رتبه ای (عالی، خوب، متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف) و در تعدادی نیز وضعیت مطلوب و غیرمطلوب با مقیاس 2 رتبه ای بلی و خیر سنجیده شده است. ارزیابی در زمینه های اهداف آموزشی و فرایند تدریس، اهداف پژوهشی، تجهیزات و فضای آموزشی و پژوهشی گروه و جایگاه سازمانی و تشکیلاتی گروه انجام گرفت. برای جمع آوری اطلاعات از 19 پرسشنامه با مجموع 341 ملاک استفاده شد وامتیاز ارزیابی از میانگین امتیازها محاسبه و براساس طبقه بندی گورمن تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در این ارزیابی، فرایند آموزش با امتیاز 4.17 در رده قوی، اهداف آموزشی با اامتیاز 3.25 در مرتبه بیش از رضایت بخش، اهداف پژوهشی با امتیاز 2.96 در مرتبه رضایت بخش، جایگاه تشکیلاتی و سازمانی گروه با امتیاز 3.71 در مرتبه خوب، نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی با امتیاز 2 در مرتبه غیر رضایت بخش، فضای آموزشی و پژوهشی با امتیاز 3 در مرتبه رضایت بخش و تجهیزات و لوازم آموزشی-پژوهشی با امتیاز 3.37 در مرتبه بیش از رضایت بخش طبقه بندی شد. نتیجه گیری: این ارزیابی مشخص کننده امتیاز کلی 3.37 در تمام زمینه ها برای گروه میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی می باشد که براساس رده بندی گورمن، گروه در رتبه (بیش از رضایت بخش) قرار می گیرد.fa_IR
dc.format.extent1133
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی سمنانfa_IR
dc.relation.ispartofكومشfa_IR
dc.relation.ispartofKoomesh journalen_US
dc.subjectارزیابی درون گروهیfa_IR
dc.subjectگروه میکروب شناسیfa_IR
dc.subjectانگل شناسیfa_IR
dc.subjectایمنی شناسیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی سمنانfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleگزارش اولین ارزیابی درونی جهت ارتقای کیفیت آموزش در گروه آموزشی میکروب شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی سمنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage137
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد