نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدانشجو, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorطبائی, سید علی طبائی1fa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:20:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:20:50Z
dc.date.available1399-08-22T06:20:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:20:50Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationدانشجو, فرهاد, طبائی, سید علی طبائی1. (1394). توسعه روش‌های COMAC و نشانه آسیب(DI) برای تشخیص آسیب در کنار تکیه‌گاه پل‌ها. مهندسی عمران مدرس, 15(4), 55-62.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-4814-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530641
dc.description.abstractروش‌ های COMAC و نشانه آسیب (DI) که بر پایه تغییر در شکل‌های مودی می‌باشند، در شناسایی مقطع طولی آسیب‌دیده در وسط دهانه عرشه پل‌ها قادر به تشخیص مقطع طولی آسیب‌دیده نمی‌باشند و در برخی موارد مقطع عرضی آسیب‌دیده را نیز بدرستی تشخیص نمی‌دهند. در این تحقیق‌ ابتدا ضعف روش‌های ذکر شده، نشان داده می‌شود و سپس روشی جدید برای تشخیص آسیب در عرشه پل از طریق توسعه روش‌های مذکور ارائه می‌شود. برای این منظور مدل عددی یک پل دو دهانه هفتاد و سه متری و مدل یک پل پنج‌دهانه بیست و پنج متری مورد استفاده قرار گرفته است. آسیب ایجاد شده روی عرشه پل، از طریق کاهش مدول الاستیسیته یک المان در کنار تکیه‌گاه پل‌ها تعریف می‌گردد. نشان داده شده است که با در نظرگرفتن تنها شکل‌مودهای یک مقطع طولی،این روش‌ها قادر به شناسایی مکان آسیب‌دیده نمی‌باشند و بایستی از شکل‌های مودی چندین مقطع طولی استفاده شود. روش‌ های COMAC و نشانه آسیب (DI) که بر پایه تغییر در شکل‌های مودی می‌باشند، در شناسایی مقطع طولی آسیب‌دیده در وسط دهانه عرشه پل‌ها قادر به تشخیص مقطع طولی آسیب‌دیده نمی‌باشند و در برخی موارد مقطع عرضی آسیب‌دیده را نیز بدرستی تشخیص نمی‌دهند. در این تحقیق‌ ابتدا ضعف روش‌های ذکر شده، نشان داده می‌شود و سپس روشی جدید برای تشخیص آسیب در عرشه پل از طریق توسعه روش‌های مذکور ارائه می‌شود. برای این منظور مدل عددی یک پل دو دهانه هفتاد و سه متری وfa_IR
dc.format.extent992
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectروش‌های شناسایی آسیبfa_IR
dc.subjectعرشه پلfa_IR
dc.subjectشکل‌های مودیfa_IR
dc.subjectفرکانس‌های طبیعیfa_IR
dc.subjectمقطع طولی و عرضی آسیب‌دیدهfa_IR
dc.titleتوسعه روش‌های COMAC و نشانه آسیب(DI) برای تشخیص آسیب در کنار تکیه‌گاه پل‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage55
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد