نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفخری, منصورfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:20:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:20:08Z
dc.date.available1399-08-22T06:20:07Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:20:08Z
dc.date.issued2010-12-01en_US
dc.date.issued1389-09-10fa_IR
dc.identifier.citationفخری, منصور, فرخی, مهدی. (1389). بررسی نحوه ی گسترش ترک های بالا به پایین 1 در روسازی های آسفالتی، با استفاده از (TDC) فرضیه ی مکانیک شکست. مهندسی عمران مدرس, 10(3), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-1482-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530591
dc.description.abstractچکیده- خستگی عبارت است از پدیده ی شکست بر اثر تکرار بار، که تنش ایجاد شده توسط این بار ممکن است حتی به مراتب کوچک تر از مقاومت نهایی مصالح باشد .ترکهای ناشی از خستگی، در مقاطع آسفالتی، با توجه به مکان پیدایش و نحوه ی گسترش آنها دو دسته است .دستهی اول ترک هایی است که در بخش پایینی مقطع آسفالتی پدید می آیند و سپس با تکرار بار بهسمت بالا گسترش مییابند. پیدایش این نوع ترک ها در مقاطع آسفالتی با ضخامت کم، رایج است . دسته دوم که در روسازی های ضخیم ام کان پیدایش بیش تری دارند، از سطح روسازی، شروع شده و به سمت پایین گسترش می یابند. این دسته از ترکها، نسبت به دستهی اول تاکنون کمتر مورد توجه و مطالعه قرار گرفتهاند. یکی از روشهای متداول تحلیل و بررسی ترکهای ناشی از خستگی، روش مکانیک شکست است که در آن، گسیختگی حاصل از خستگی آسفالت، از آغاز ترک و پیشروی آن در ضخامت آسفالت، به تعداد دفعات بارگذاری ارتباط داده میشود. در این پژوهش، برای شناخت بهتر و درک بیشتر نحوهی گسترش ترکهای روبه پایین و پارامترهای مؤثر در آن، از روش مکانیک شکست استفاده شده و پدیدهی ترک و نحوه پیشروی آن در روسازی، تحلیل نظری میشود و نمودارهایی که نشانگر طول ترک بر حسب تعداد دفعات تکرار بار است برای حالات مختلف مشخصات مصالح و بارگذاری، استخراج شده است. نتایج نشان داد که با افزایش فاصلهی بار از محل ابتدایی ترک ایجاد شده، مقادیر ضریب شدت تنش در افزایش مییابد. همچنین افزایش شیب سختی بتن آسفالتی ناشی از اختلاف دمایی سطح II و مد I مد پایینی و بالایی و یا افزایش اختلاف سختی لایهی بتن آسفالتی و لایهی اساس، باعث افزایش ضریب شدت تنش میشود.fa_IR
dc.format.extent1023
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectTop Down کلید واژگان: روسازیfa_IR
dc.subjectآسفالتfa_IR
dc.subjectترکهایfa_IR
dc.subjectTop Down رشد ترکfa_IR
dc.subjectمکانیک شکستfa_IR
dc.titleبررسی نحوه ی گسترش ترک های بالا به پایین 1 در روسازی های آسفالتی، با استفاده از (TDC) فرضیه ی مکانیک شکستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد