نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقدس نژاد, فریدونfa_IR
dc.contributor.authorمسکنی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorایمانی نسب, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:01Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:01Z
dc.date.issued2016-03-01en_US
dc.date.issued1394-12-11fa_IR
dc.identifier.citationمقدس نژاد, فریدون, مسکنی, رضا, ایمانی نسب, رضا. (1394). تعیین منحنی عملکرد روسازی با استفاده از مطالعه موردی. مهندسی عمران مدرس, 16(1), 137-146.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-8234-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530433
dc.description.abstractبه منظور آگاهی از شرایط روسازی در طول سال‌های متمادی برای قطعه‌های متفاوت شبکه راه، ضروری است نرخ تغییر کیفیت روسازی در اثر عواملی همچون عبور ترافیک، شرایط جوی، نوع روسازی و ضخامت آن، بر اساس شاخص‌های بیان کننده وضعیت روسازی تخمین زده شود. مطالعات زیادی در کشورهای توسعه یافته انجام شده است که نتایج آن‌ها معمولاً به صورت منحنی‌های عملکرد ارائه می‌شود. در این منحنی‌ها تغییرات شاخص بیان‌کننده وضعیت روسازی راه در اثر گذشت زمان رسم می‌شود. منحنی عملکرد به طور قابل توجهی به تصمیم گیرندگان برنامه‌های تعمیر و نگهداری راه‌ها جهت کاهش هزینه‌ها با تعیین زمان صحیح انجام عملیات تعمیر و نگهداری، عمر باقی‌مانده روسازی و در نهایت بهبود کیفیت روسازی شبکه را‌ه‌ها کمک خواهد کرد. در این مقاله اطلاعات خرابی به صورت چشمی از چند قطعه راه دارای شرایط مشابه در شهر تهران و سبزوار جمع‌آوری شد. آنگاه کیفیت روسازی آسفالتی بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده و با محاسبه شاخص وضعیت روسازی برای این دو شهر، تعیین شد. در نهایت منحنی عملکرد که نشان‌دهنده تغییرات کیفیت روسازی راه در طول عمر آن بود، با بکارگیری چندین تابع برازش متداول ترسیم شد. منحنی چندجمله‌ای درجه یک برای منحنی عملکرد شهر تهران و شهر سبزوار بر اساس دو پارامتر مجموع مربعات باقی‌مانده اصلاح شده و مجذور متوسط مربعات خطا، مناسب تشخیص داده شد. نتایج نشان می‌دهد اگر حداقل سطح مطلوب شاخص وضعیت روسازی برابر 40 فرض شود، عمر مفید روسازی‌های منطقه یک تهران و سبزوار به ترتیب 6/7 و 5/11 سال خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent697
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectمدل رفتار روسازیfa_IR
dc.subjectمنحنی عملکردfa_IR
dc.subjectشاخص وضعیت روسازیfa_IR
dc.titleتعیین منحنی عملکرد روسازی با استفاده از مطالعه موردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage137
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد