نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزینی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorادریسی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:17:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:17:43Z
dc.date.available1399-08-22T06:17:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:17:43Z
dc.date.issued2017-12-01en_US
dc.date.issued1396-09-10fa_IR
dc.identifier.citationزینی, مریم, ادریسی, علی. (1396). مدل تحلیلی برنامه‌ریزی تولید سفر در شبکه حمل و نقل پس از بحران زلزله. مهندسی عمران مدرس, 17(5), 97-108.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-7214-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530409
dc.description.abstractبا توجه به اثرات خاص وقوع بحران بر تقاضای سفر، نظیر هجوم تقاضا به شبکه در دوره زمانی کوتاه و رفتار آشوبناک استفاده‌کنندگان شبکه حمل‌و‌نقل، بررسی مسأله تقاضای سفر پس از بحران امری ضروری به نظر می‌رسد. در این مطالعه بررسی شده است که سفرها بلافاصله پس از وقوع زلزله با چه اهدافی خواهد بود و چه فاکتورهایی می‌تواند در تصمیم‌گیری افراد برای سفر پس از زلزله مؤثر باشد. عوامل مؤثر بر رفتار ترافیکی افراد تحت 2 سناریو زلزله (شدید، متوسط) با استفاده از مدل لوجیت چندگانه مورد بررسی قرار گرفته است. کاربرد مدل ارائه شده در این تحقیق از نوع توصیفی می‌باشد. سفرها پس از زلزله با 4 هدف امدادرسانی، بازگشتن به خانه، تخلیه اضطراری و نداشتن سفر تعریف شده اند. داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان داد در صورت وقوع زلزله شدید 90% از افراد ترجیح می‌دهند به منظور امدادرسانی و یا بازگشت به خانه سفر داشته باشند. در صورت وقوع زلزله متوسط نیز این آمار حدود 35% از افراد خواهد بود که برخلاف انتظار می‌تواند منجر به بحران ترافیکی در شبکه حمل‌و‌نقل گردد. نتایج مدلسازی نشان داد داشتن فرزند و همچنین فاصله زمانی از محل کار به محل امداد از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سفر امدادرسانی هستند. بعلاوه متغیر تحصیلات (غیرمرتبط با زلزله) تأثیری در رفتار افراد پس از بحران ندارد.fa_IR
dc.format.extent556
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectرفتار ترافیکیfa_IR
dc.subjectمدل لوجیت چندگانهfa_IR
dc.subjectتقاضای سفر پس از بحرانfa_IR
dc.subjectزلزلهfa_IR
dc.titleمدل تحلیلی برنامه‌ریزی تولید سفر در شبکه حمل و نقل پس از بحران زلزلهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه خواجه نصیرfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue5
dc.citation.spage97
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد