نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorممدوحی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorماهپور, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحسین رشیدی, طهfa_IR
dc.contributor.authorصفارزاده, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:17:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:17:13Z
dc.date.available1399-08-22T06:17:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:17:13Z
dc.date.issued2017-09-01en_US
dc.date.issued1396-06-10fa_IR
dc.identifier.citationممدوحی, امیررضا, ماهپور, علیرضا, حسین رشیدی, طه, صفارزاده, محمود. (1396). ارائه مدل یکپارچه‌ی انتخاب مقصد سفرهای خرید پوشاک با بکارگیری مدل‌های معادله ساختاری. مهندسی عمران مدرس, 17(3), 158-170.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-1044-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530368
dc.description.abstractچکیده- مدل‌های توزیع سفر کمتر و به طور غیرمستقیم در قالب ماهیت رفتاری بیان می‌شوند. در مدل‌های رفتاری توزیع سفرِ، استفاده شده در پژوهش‌ها متعدد نیز، تلاش شده است؛ تا با استفاده از ساده‌سازی و بهره‌گیری از متغیرهای کلان کاربری زمین و اقتصادی- اجتماعی، مطلوبیت نواحی را برای افراد توضیح داده شود (ساختار تصمیم‌گیری ساده). بررسی پژوهش‌ها در خصوص رفتار مشتریان مراکز خرید نشان می‌دهد که علاوه بر متغیرهای قابل مشاهده‌ی جمعیت-شناختی و اقتصادی- اجتماعی، متغیرهای رفتاری فردی پنهان چون متغیرهای روان‌شناختی، نگرش، سبک زندگی، نوع خریدار نیز در تحلیل رفتار مشتریان مهم است (ساختار تصمیم‌گیری پیچیده). با الهام از پژوهش‌های رفتارشناختی مشتریان مراکز خرید، ایده‌ی کاربست این متغیرها در انتخاب مقصد سفرهای خرید افراد با استفاده از مدل‌های ساختاری و به صورت همزمان (مدل یکپارچه) مطرح گردید (نوآوری پژوهش جاری). مدل‌سازی معادله ساختاری ابزاری برای بررسی مسائل پیچیده اجتماعی، اقتصادی، رفتاری و سایر است که توانایی سنجش میزان تاثیرگذاری مجموعه‌ای از متغیرها بر یکدیگر و به صورت همزمان را در اختیار پژوهشگر می‌گذارد. در پژوهش جاری با بکارگیری مدل معادله ساختاری و با انجام پرسشگری اینترنتی (213 نمونه سالم) داده‌ها اقتصادی- اجتماعی، نگرش، سبک زندگی و نوع خریدار گرآوری شدند. مدل یکپارچه این پژوهش توانسته است 42 درصد انتخاب شدن مقاصد را به صورت درست پیش‌بینی کند که در بین مقاصد مقصد 1 (بازار و پلاسکو) بیشترین فراوانی مطلق بازتولید صحیح انتخاب شدن را دارند.fa_IR
dc.format.extent1185
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectانتخاب مقصدfa_IR
dc.subjectمدل معادله ساختاریfa_IR
dc.subjectمدل یکپارچهfa_IR
dc.subjectسفرهای خریدfa_IR
dc.titleارائه مدل یکپارچه‌ی انتخاب مقصد سفرهای خرید پوشاک با بکارگیری مدل‌های معادله ساختاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه نیو ساوث ولزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage158
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد