• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران مدرس
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی عمران مدرس
    • دوره 17, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل یکپارچه‌ی انتخاب مقصد سفرهای خرید پوشاک با بکارگیری مدل‌های معادله ساختاری

    (ندگان)پدیدآور
    ممدوحی, امیررضاماهپور, علیرضاحسین رشیدی, طهصفارزاده, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.157 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده- مدل‌های توزیع سفر کمتر و به طور غیرمستقیم در قالب ماهیت رفتاری بیان می‌شوند. در مدل‌های رفتاری توزیع سفرِ، استفاده شده در پژوهش‌ها متعدد نیز، تلاش شده است؛ تا با استفاده از ساده‌سازی و بهره‌گیری از متغیرهای کلان کاربری زمین و اقتصادی- اجتماعی، مطلوبیت نواحی را برای افراد توضیح داده شود (ساختار تصمیم‌گیری ساده). بررسی پژوهش‌ها در خصوص رفتار مشتریان مراکز خرید نشان می‌دهد که علاوه بر متغیرهای قابل مشاهده‌ی جمعیت-شناختی و اقتصادی- اجتماعی، متغیرهای رفتاری فردی پنهان چون متغیرهای روان‌شناختی، نگرش، سبک زندگی، نوع خریدار نیز در تحلیل رفتار مشتریان مهم است (ساختار تصمیم‌گیری پیچیده). با الهام از پژوهش‌های رفتارشناختی مشتریان مراکز خرید، ایده‌ی کاربست این متغیرها در انتخاب مقصد سفرهای خرید افراد با استفاده از مدل‌های ساختاری و به صورت همزمان (مدل یکپارچه) مطرح گردید (نوآوری پژوهش جاری). مدل‌سازی معادله ساختاری ابزاری برای بررسی مسائل پیچیده اجتماعی، اقتصادی، رفتاری و سایر است که توانایی سنجش میزان تاثیرگذاری مجموعه‌ای از متغیرها بر یکدیگر و به صورت همزمان را در اختیار پژوهشگر می‌گذارد. در پژوهش جاری با بکارگیری مدل معادله ساختاری و با انجام پرسشگری اینترنتی (213 نمونه سالم) داده‌ها اقتصادی- اجتماعی، نگرش، سبک زندگی و نوع خریدار گرآوری شدند. مدل یکپارچه این پژوهش توانسته است 42 درصد انتخاب شدن مقاصد را به صورت درست پیش‌بینی کند که در بین مقاصد مقصد 1 (بازار و پلاسکو) بیشترین فراوانی مطلق بازتولید صحیح انتخاب شدن را دارند.
    کلید واژگان
    انتخاب مقصد
    مدل معادله ساختاری
    مدل یکپارچه
    سفرهای خرید

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-09-01
    1396-06-10
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه نیو ساوث ولز
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2476-6763
    URI
    http://mcej.modares.ac.ir/article-16-1044-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530368

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب