نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorممدوحی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorصفارزاده, محمودfa_IR
dc.contributor.authorعلی رضا, بازرگانیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:16:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:16:59Z
dc.date.available1399-08-22T06:16:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:16:59Z
dc.date.issued2014-09-01en_US
dc.date.issued1393-06-10fa_IR
dc.identifier.citationممدوحی, امیررضا, صفارزاده, محمود, علی رضا, بازرگانی. (1393). توسعه مدل برنامه‌ریزی خطی جهت کنترل بهینه رمپ‌ها: مطالعه موردی بزرگ‌راه شهید همت. مهندسی عمران مدرس, 14(20), 147-158.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-3759-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530350
dc.description.abstract کنترل رمپ در بزرگراه‌های شهری یکی از سیاست‌های کنترل ترافیک کاراست که می‌تواند وضعیت ازدحام بزرگراه‌ها را با محدود کردن تعداد خودروهای ورودی به بزرگراه بهبود بخشد. چالش اصلی این استراتژی، تعیین نرخ‌های بهینه ورود وسایل نقلیه به تفکیک رمپ‌های مختلف به مسیر اصلی است به گونه‌ای که منجر به حداکثر حجم تردد در مسیر اصلی شود. در این تحقیق، یک مدل برنامه‌ریزی خطی جهت کنترل بهینه رمپ‌ها با توجه به محدودیت ظرفیت مسیر اصلی و محدودیت طول صف در رمپ‌های ورودی توسعه یافته است. هدف اصلی این تحقیق پیاده‌سازی و اجرای مدل برنامه‌ریزی ریاضی توسعه‌یافته برای یک نمونه واقعی و پرازدحام در شهر تهران و بررسی چالش‌ها و آثار آن است. در عملیات میدانی نسبتاً وسیع شامل گردآوری داده‌های حجم تردد بزرگراه شهید همت تهران رویکرد شرق به غرب حد فاصل بزرگراه مدرس تا خروجی بزرگراه شهید چمران و رمپ‌های در این محدوده در مدت 3 ساعت، حدود 15000 خودروی عبوری شمارش شدند. نتایج اجرای مدل برای این محدوده نشان‌دهنده بهبود سطح سرویس مسیر اصلی از F به E و افزایش سرعت در مقاطع اصلی آزادراه بین 18 و 24 کیلومتر در ساعت و همچنین کاهش زمان سفر در مسیر اصلی به مقدار 9 دقیقه است.fa_IR
dc.format.extent729
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subject"کنترل رمپ"fa_IR
dc.subject"بهینه سازی"fa_IR
dc.subject"برنامه ریزی خطی"fa_IR
dc.titleتوسعه مدل برنامه‌ریزی خطی جهت کنترل بهینه رمپ‌ها: مطالعه موردی بزرگ‌راه شهید همتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue20
dc.citation.spage147
dc.citation.epage158


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد