نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدعلیها, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorرضایی فر, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorفضائلی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:13:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:13:45Z
dc.date.available1399-08-22T06:13:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:13:45Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationمحمدعلیها, محمدرضا, رضایی فر, محمدحسین, فضائلی, حسن. (1394). بررسی آزمایشگاهی چقرمگی شکست بتنهای آسفالتی تحت مودهای ترکیبی کششی- برشی. مهندسی عمران مدرس, 15(1), 73-85.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-12274-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530105
dc.description.abstractیکی از مهم‌ترین خرابی‌های ایجاد شده برای جاده¬ها، پدیده ترک‌خوردگی رویه‌های آسفالتی در شرایط دمایی پایین است. تغییرات مشخصات بتن آسفالتی (مانند نوع قیر، جنس مصالح، نوع دانه‌بندی و درصد فضای خالی) تأثیر بسزایی در رفتار ترک‌خوردگی آن‌ها دارد. از آنجاکه اصلی‌ترین خرابی روکش‌های آسفالتی (ایجاد ترک‌های انعکاسی) تحت بارگذاری مود ترکیبی کششی – برشی ناشی از عبور وسائط نقلیه به وقوع می پیوندد، در این تحقیق به بررسی آزمایشگاهی تأثیر مشخصات بتن آسفالتی بر مقاومت ترک‌خوردگی )چقرمگی شکست( مود ترکیبی آنها در شرایط دمایی پایین پرداخته می‌شود. بدین منظور، از آزمایش قطعه نیمه دیسک با ترک لبه ای(SCB) و تحت بارگذاری خمش سه نقطه‌ای استفاده شد. دو جنس مصالح سنگی، دو نوع دانه‌بندی و دو نوع قیر که معمولا در روسازی راههای ایران استفاده می شود، در ساخت نمونه¬های آزمایشگاهی استفاده گردید. از نمونه‌های استوانه‌ای بدست آمده از دستگاه تراکم ژیراتوری و تحت دورانهای 35 ، 70 و 90 دور چرخش، برای تهیه نمونه‌های SCB استفاده شد و برای در نظر گرفتن تأثیر فضای خالی از تلورانس %5/0± برای بارگذاری با مود کششی غالبتر و %8/0± برای بارگذاری با مود برشی غالبتر استفاده شد. بررسی نمودار بار-جابجایی نمونه های آزمایش شده در دمای 15- درجه سلسیوس، نمایانگر این مطلب بود که رفتار شکست آسفالت تحت این شرایط خطی می‌باشد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که خصوصیات بتن آسفالتی تأثیر قابل توجهی بر مقدار چقرمگی شکست این بتنها دارد اما با افزایش درجه مود برشی، تأثیر درصد فضای خالی و اندازه دانه‌ها در رفتار ترک خوردگی بتن آسفالتی کاهش می‌‌‌یابد.fa_IR
dc.format.extent612
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectبتن آسفالتیfa_IR
dc.subjectچقرمگی شکست دمای پایینfa_IR
dc.subjectنمونه خمشی نیم دایره ای(SCB)fa_IR
dc.subjectمودهای ترکیبی کششی - برشیfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی چقرمگی شکست بتنهای آسفالتی تحت مودهای ترکیبی کششی- برشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علو صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage73
dc.citation.epage85


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد