نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیعقوبی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorامیری فینی, سید حسنfa_IR
dc.contributor.authorرحمتی نجارکلایی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:04:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:04:50Z
dc.date.available1399-08-22T06:04:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:04:50Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationیعقوبی, مریم, امیری فینی, سید حسن, رحمتی نجارکلایی, فاطمه. (1395). بررسی رابطه مدیریت دانش مشتری بر وظایف مدیریت ارتباط با مشتری در یک بیمارستان نظامی. مجله طب نظامی, 18(4), 308-315.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1476-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529255
dc.description.abstractزمینه و هدف: آنچه که امروز برای سیستم بهداشت و درمان ارزش می آفریند، ایجاد ارتباط مستمر با مشتری است و سازمان های موفق تنها سازمان هایی هستند که قادرند، مشتریان تمام عمر برای خود ایجاد کنند و رسالت پاسخگویی به مشتریان را در کمترین زمان، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه به انجام برسانند. از این رو این پژوهش با هدف بررسی رابطه مدیریت دانش مشتری بر وظایف مدیریت ارتباط با مشتری در  یک بیمارستان نظامی در شهر تهران در سال 1394 صورت گرفته است. روش‌ها: مطالعه حاضر از نوع تحلیلی است. جامعه پژوهش، پرستاران یک بیمارستان نظامی بوده که نمونه گیری به روش تصادفی صورت گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها  پرسشنامه محقق ساخته مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری بوده که اعتبار و روایی آن مورد تایید قرار گرفته است. برای تعیین عوامل از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. روش تحلیل داده ها، مدل معادلات ساختاری و نرم افزارهای مورد استفاده SPSS و Amos (نسخه 18) بوده است. یافته‌ها: در بین مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری، حفظ مشتری دارای بیشترین نمره میانگین (0.6±3.8) و تعامل با مشتری داری کمترین نمره میانگین (0.6±3.4) بوده و در بین مولفه های مدیریت دانش مشتری، دانش از مشتری دارای بالاترین میزان میانگین (0.9±3.9) و دانش درباره مشتری دارای کمترین نمره میانگین (0.6±3.4) بود. مدیریت دانش بر مشتری با میزان 0.95 بر وظایف مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر داشته است. نتیجه‌گیری: از آنجایی که نمره تعامل با مشتری در بین سایر وظایف مدیریت ارتباط با مشتری کمتر بوده است این بیمارستان برای بهبود تعامل با مشتری و برخوردی مشتاقانه و محترمانه با بیمار میتواند آموزش هایی را در این خصوص برای کارکنان خود طراحی نماید.fa_IR
dc.format.extent749
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتریfa_IR
dc.subjectبیمارfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectمدیریت دانش مشتریfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مدیریت دانش مشتری بر وظایف مدیریت ارتباط با مشتری در یک بیمارستان نظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت نظامی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage308
dc.citation.epage315


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد