نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیرخانی, سودهfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی بجستانی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorنوئین, ارمیتاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:04:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:04:30Z
dc.date.available1399-08-22T06:04:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:04:30Z
dc.date.issued2014-09-01en_US
dc.date.issued1393-06-10fa_IR
dc.identifier.citationامیرخانی, سوده, سلیمی بجستانی, حسین, نوئین, ارمیتا. (1393). بررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر سطح استدلال اخلاقی. مجله طب نظامی, 16(2), 77-82.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1272-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529227
dc.description.abstractاهداف: رفتار اجتماعی افراد تا حد زیادی وابسته به سطح استدلال اخلاقی آن‌ها بازمی‌گردد. لذا رویکردهایی که در رشد استدلال اخلاقی افراد جامعه اثربخش باشد، رفتارهای اجتماعی مطلوب‌تری را به دنبال خواهد داشت. پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی رویکرد تئاتردرمانی بر رشد استدلال اخلاقی می‌پردازد. روش‌ها: در این پژوهش، از طرح نیمه‌تجربی پیش‌آزمون و پس‌آزمون، با لحاظ گروه کنترل و گزینش تصادفی استفاده شده است. جامعه آماری دانش‌آموزان نوجوان شهرستان اصفهان در سال تحصیلی 92-93 در نظر گرفته شده که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای، از بین مدارس مقطع متوسطه، تعدادی از دانش‌آموزان پس از اجرای پیش‌آزمون در دو گروه آزمایش و گواه قرار داده‌شدند. یافته‌ها: تحلیل آماری نشان‌داد که میانگین پیش‌آزمون استدلال اخلاقی گروه آزمایش (33/1) در سطح پائین‌تری نسبت به گروه گواه (45/1) بود. پس از انجام مداخله تئاتردرمانی، میانگین استدلال اخلاقی گروه آزمایش در مرحله پس‌آزمون (44/2) در مقایسه با گروه گواه (54/1) افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. در واقع، پس از کنترل نمرات پیش‌آزمون، ملاحظه شد که تفاوت بین دو گروه معنادار است (0/0001< P). نتیجه‌گیری: نتایج حاصله نشان می‌دهد که گروه آزمایش، نسبت به گروه رشد قابل توجهی در استدلال اخلاقی از خود نشان‌دادند. در واقع، یافته‌های آماری مؤید آن است که رویکرد تئاتردرمانی در بهبود رشد استدلال اخلاقی تأثیر چشمگیری داشته‌است.fa_IR
dc.format.extent659
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectتئاتردرمانیfa_IR
dc.subjectاستدلال اخلاقیfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر سطح استدلال اخلاقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage77
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد