• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله طب نظامی
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله طب نظامی
    • دوره 16, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر سطح استدلال اخلاقی

    (ندگان)پدیدآور
    امیرخانی, سودهسلیمی بجستانی, حسیننوئین, ارمیتا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    659.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهداف: رفتار اجتماعی افراد تا حد زیادی وابسته به سطح استدلال اخلاقی آن‌ها بازمی‌گردد. لذا رویکردهایی که در رشد استدلال اخلاقی افراد جامعه اثربخش باشد، رفتارهای اجتماعی مطلوب‌تری را به دنبال خواهد داشت. پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی رویکرد تئاتردرمانی بر رشد استدلال اخلاقی می‌پردازد. روش‌ها: در این پژوهش، از طرح نیمه‌تجربی پیش‌آزمون و پس‌آزمون، با لحاظ گروه کنترل و گزینش تصادفی استفاده شده است. جامعه آماری دانش‌آموزان نوجوان شهرستان اصفهان در سال تحصیلی 92-93 در نظر گرفته شده که بر اساس نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای، از بین مدارس مقطع متوسطه، تعدادی از دانش‌آموزان پس از اجرای پیش‌آزمون در دو گروه آزمایش و گواه قرار داده‌شدند. یافته‌ها: تحلیل آماری نشان‌داد که میانگین پیش‌آزمون استدلال اخلاقی گروه آزمایش (33/1) در سطح پائین‌تری نسبت به گروه گواه (45/1) بود. پس از انجام مداخله تئاتردرمانی، میانگین استدلال اخلاقی گروه آزمایش در مرحله پس‌آزمون (44/2) در مقایسه با گروه گواه (54/1) افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. در واقع، پس از کنترل نمرات پیش‌آزمون، ملاحظه شد که تفاوت بین دو گروه معنادار است (0/0001
    کلید واژگان
    تئاتردرمانی
    استدلال اخلاقی
    نوجوانان
    طب نظامی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-09-01
    1393-06-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
    سازمان پدید آورنده
    گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    1735-1537
    1735-7667
    URI
    http://militarymedj.ir/article-1-1272-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529227

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب