نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوشا, احمدfa_IR
dc.contributor.authorباقری, شکوفهfa_IR
dc.contributor.authorجنتی, علیfa_IR
dc.contributor.authorاصغری جعفرآبادی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفرحبخش, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:59:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:59:52Z
dc.date.available1399-08-22T05:59:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:59:52Z
dc.date.issued2012-07-01en_US
dc.date.issued1391-04-11fa_IR
dc.identifier.citationکوشا, احمد, باقری, شکوفه, جنتی, علی, اصغری جعفرآبادی, محمد, فرحبخش, مصطفی. (1391). مقایسه رضایت شغلی کارکنان بخش بهداشت و بخش درمان؛ آذربایجان شرقی. مجله طب نظامی, 14(2), 105-112.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-943-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528779
dc.description.abstract  چکیده   اهداف: بررسی مقایسه‌ای رضایت در زیرمجموعه یک سازمان وسیع می‌تواند به شناسایی عوامل تحت نفوذ مدیریت هر کدام از زیرمجموعه‌های فوق کمک نماید. مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان رضایت شغلی بین کارکنان بخش بهداشت و درمان استان آذربایجان شرقی انجام شد.   روش‌‌ها: ا ی ن مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال 1390 روی 420 نفر از کارکنان دو بخش بهداشت و درمان استان آذربایجان شرقی که به­روش نمونه‌گیری سه‌مرحله­ای خوشه­ای انتخاب شدند، انجام شد. ابزار گردآوری داده­ها پرسش­نامه محقق­ساخته رضایت شغلی بود که پنج جنبه از رضایت شغلی شامل عوامل ساختاری و مدیریتی، فردی، اجتماعی، ماهیت شغل و محیطی و رفاهی را مورد سنجش قرار داد. داده­ها با روش­های آماری توصیفی و است ن باطی شامل آزمون رتبه‌دهی فریدمن، آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره به کمک نرم­افزار SPSS 11 تحلیل شد.   یافته‌ها: میانگین رضایت شغلی بین پزشکان عمومی و ماماهای مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ‌ های استان آذربایجان شرقی در تمامی ابعاد دارای تفاوت معنی­دار بود (05/0 p< ). میانگین رضایت شغلی پزشکان عمومی بیمارستان و ماماهای مراکز بیشتر از متوسط و پزشکان عمومی مراکز و ماماهای بیمارستان کمتر از متوسط گزارش شد. بالاترین میانگین رضایت در بعد عوامل فردی موثر بر رضایت شغلی و بیشترین میزان نارضایتی در بعد عوامل محیطی و رفاهی گزارش شد. نتیجه‌گیری: میانگین رضایت شغلی بین کارکنان بخش بهداشت و درمان تفاوت معنی‌دار دارد و توجه به عوامل محیطی و رفاهی محیط کار احتمالاً می‌تواند منجر به افزایش رضایت شغلی در بخش بهداشت و درمان شود.fa_IR
dc.format.extent258
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکلیدواژه ها: بیمارستانfa_IR
dc.subjectمرکز بهداشتی درمانیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectکارکنان مراقبت سلامتfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleمقایسه رضایت شغلی کارکنان بخش بهداشت و بخش درمان؛ آذربایجان شرقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage105
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد