نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآرایی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی مهر, مژگانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:57:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:57:32Z
dc.date.available1399-08-22T05:57:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:57:32Z
dc.date.issued2020-07-01en_US
dc.date.issued1399-04-11fa_IR
dc.identifier.citationآرایی, محمود, محمدی مهر, مژگان. (1399). بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی یک دانشگاه نظامی). مجله طب نظامی, 22(4), 373-383. doi: 10.30491/JMM.22.4.7fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.7
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2358-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528558
dc.description.abstractزمینه و هدف: برخورداری از دانش و اطلاعات روزآمد و رفتار نوآورانه در اساتید، از دغدغه­ های اساسی مدیران دانشگاه است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در میان اعضای هیئت‌علمی یک دانشگاه نظامی می‌باشد. روش‌ها: روش پژوهش حاضر، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل اعضای هیئت‌علمی یک دانشگاه نظامی در شهر تهران در سال 1397 بود. از بین جامعه آماری 110 نفر به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. اطلاعات پژوهش با استفاده از سه پرسشنامه مدیریت دانش (Gold, Malhotra, Segars)، پرسشنامه نوآوری سازمانی (ترکیب پرسشنامه‌های Jiménez‐Jimenez و همکاران با Peniades و Prajgo و Suhel) و پرسشنامه یادگیری سازمانی Nife که روایی و پایایی آن‌ها مورد تائید قرار گرفت استفاده شد. پرسشنامه بین اعضای هیئت‌علمی در دانشکده‌های مختلف دانشگاه توزیع و پس از یک هفته جهت جمع‌آوری به آنها مراجعه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از ضریب همبستگی پیرسون و مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌ها: ضریب همبستگی بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی برابر با 0/403 و ضریب همبستگی بین یادگیری سازمانی با نوآوری سازمانی برابر با 0/433 در سطح (01/0p=) معنی‌دار می باشد. مثبت بودن ضرایب همبستگی به‌دست‌آمده نشان‌دهنده وجود ارتباط مستقیم بین این متغیرها می‌باشد و نشان می‌دهد با افزایش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی، میزان نوآوری سازمانی نیز افزایش می­ یابد. همچنین مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد که یادگیری سازمانی نقش میانجیگری قوی­ در ارتباط بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش، مدیران دانشگاه و دانشکده‌های نظامی می توانند با بهبود شرایط مدیریت دانش و یادگیری سازمانی منجر به گسترش رویکرد و رفتار نوآورانه در میان اعضای هیئت‌علمی شوند و در نتیجه موجبات بهره‌وری بیشتر دانشگاه را فراهم کنند.fa_IR
dc.format.extent1367
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.7
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectنوآوری سازمانیfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectاعضای هیئت‌علمیfa_IR
dc.subjectدانشگاه نظامی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی یک دانشگاه نظامی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی ارتش- پژوهشکده عالی طب نظامیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم آزمایشگاهی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue4
dc.citation.spage373
dc.citation.epage383


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد