| dc.contributor.author | آرایی, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدی مهر, مژگان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T05:57:31Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T05:57:32Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T05:57:31Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T05:57:32Z | |
| dc.date.issued | 2020-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-04-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آرایی, محمود, محمدی مهر, مژگان. (1399). بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی یک دانشگاه نظامی). مجله طب نظامی, 22(4), 373-383. doi: 10.30491/JMM.22.4.7 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1537 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7667 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.7 | |
| dc.identifier.uri | http://militarymedj.ir/article-1-2358-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528558 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: برخورداری از دانش و اطلاعات روزآمد و رفتار نوآورانه در اساتید، از دغدغه های اساسی مدیران دانشگاه است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در میان اعضای هیئتعلمی یک دانشگاه نظامی میباشد.
روشها: روش پژوهش حاضر، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل اعضای هیئتعلمی یک دانشگاه نظامی در شهر تهران در سال 1397 بود. از بین جامعه آماری 110 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. اطلاعات پژوهش با استفاده از سه پرسشنامه مدیریت دانش (Gold, Malhotra, Segars)، پرسشنامه نوآوری سازمانی (ترکیب پرسشنامههای Jiménez‐Jimenez و همکاران با Peniades و Prajgo و Suhel) و پرسشنامه یادگیری سازمانی Nife که روایی و پایایی آنها مورد تائید قرار گرفت استفاده شد. پرسشنامه بین اعضای هیئتعلمی در دانشکدههای مختلف دانشگاه توزیع و پس از یک هفته جهت جمعآوری به آنها مراجعه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد.
یافتهها: ضریب همبستگی بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی برابر با 0/403 و ضریب همبستگی بین یادگیری سازمانی با نوآوری سازمانی برابر با 0/433 در سطح (01/0p=) معنیدار می باشد. مثبت بودن ضرایب همبستگی بهدستآمده نشاندهنده وجود ارتباط مستقیم بین این متغیرها میباشد و نشان میدهد با افزایش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی، میزان نوآوری سازمانی نیز افزایش می یابد. همچنین مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که یادگیری سازمانی نقش میانجیگری قوی در ارتباط بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی دارد.
نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش، مدیران دانشگاه و دانشکدههای نظامی می توانند با بهبود شرایط مدیریت دانش و یادگیری سازمانی منجر به گسترش رویکرد و رفتار نوآورانه در میان اعضای هیئتعلمی شوند و در نتیجه موجبات بهرهوری بیشتر دانشگاه را فراهم کنند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1367 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله طب نظامی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.7 | |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | نوآوری سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | اعضای هیئتعلمی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه نظامی. | fa_IR |
| dc.subject | طب نظامی | fa_IR |
| dc.title | بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئتعلمی یک دانشگاه نظامی) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علوم پزشکی ارتش- پژوهشکده عالی طب نظامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم آزمایشگاهی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 373 | |
| dc.citation.epage | 383 | |