میزان رضایت مندی بیماران بستری و مراجعه کننده به یک بیمارستان نظامی
(ندگان)پدیدآور
عامریون, احمدابراهیم نیا, مهدیکریمی زارچی, علی اکبرتوفیقی, شهرامزابلی, روح ا...رفعتی, حسننوع مدرک
Textپژوهشي اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهداف. هدف از انجام این تحقیق تعیین میزان رضایتمندی بیماران سرپایی و بستری در قسمتهای مختلف یک بیمارستان نظامی و عوامل مرتبط با آن بود. روشها. این مطالعه توصیفی به شیوه مقطعی است. حجم نمونه 165 نفر بود که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، مراجعین بخشهای سرپایی و بستری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. یافتهها. در بخش اورژانس، بیشترین رضایتمندی با 36% مربوط به رعایت مسایل شرعی بود. در بخش داروخانه، بیشترین نارضایتی با 2/19% مربوط به زمان انتظار جهت دریافت دارو بود. کمترین رضایتمندی در بخش رادیو لوژی با 8/7% مربوط به توضیحات جهت آمادگی رادیولوژی بود. کمترین رضایتمندی در بخش درمانگاه با 2/19% مربوط به حضور به موقع پزشک درمانگاه و بیشترین رضایتمندی از مراقبتهای روحی و روانی پرستاری با 5/38% مربوط به برخورد محترمانه با بیماران بود. کمترین رضایتمندی از خدمـات پزشکان با 12% مربوط به توضیحـات پـزشک در زمینه بیماری و تکرار آزمایشات و عکسبرداری بود. بیشترین میزان رضایتمندی از نحوه تغذیه با 5/43% مربوط به سئوال در مورد میل غذایی بود. در خصوص بخش پذیرش، بیشترین رضایتمندی با 7/21% مربوط به سرعت انتقال به بخش پس از اتمام مراحل پذیرش بود.� نتیجهگیری. بهطور کلی، رضایتمندی از کلیه قسمتهای سرپایی و بستری مرکز درمانی مورد مطالعه مناسب است .
کلید واژگان
خدمات بیمارستانیرضایت مندی
مطالعات موردی
طب نظامی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2009-04-011388-01-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهشاپا
1735-15371735-7667




