ارتباط بین مدیریت مسیر پیشرفت شغلی و رضایت از مسیر پیشرفت شغلی
(ندگان)پدیدآور
رضاییان, علیحاتمی, سکینهدستار, حسیننوع مدرک
Textپژوهشي اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهداف: امروزه به دلیل تغییر مدلهای مسیر پیشرفت شغلی، سازمانها نقش مهمی در مدیریت مسیر پیشرفت شغلی ایفا میکنند. کارکردهای مدیریت مسیر پیشرفت شغلی، افراد را در دستیابی به اهداف ارزشمند یاری میکند. این مطالعه با هدف بررسی رابطه کارکردهای مختلف مدیریت مسیر پیشرفت شغلی با رضایت از مسیر پیشرفت شغلی در بین کارکنان شاغل در یک واحد نظامی انجام شد. روشها: مطالعه حاضر توصیفی و بهشیوه همبستگی است که در سال 1390 روی 92 نفر از کارکنان یک واحد نظامی که بهروش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند، انجام شد. مدیریت مسیر پیشرفت شغلی براساس مدل کونگ و همکاران و رضایت از مسیر پیشرفت شغلی براساس مدل گرینهاوس و همکاران بررسی شد. تحلیل دادهها بهکمک نرمافزار SPSS 16 و با آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، آزمون T تک نمونهای، رگرسیون تک متغیره و رگرسیون گام به گام انجام شد. یافتهها: ارتباط مثبت و معنیدار بین تمامی کارکردهای مدیریت مسیر پیشرفت شغلی با رضایت از مسیر پیشرفت شغلی وجود داشت (05/0>p ). همچنین تاثیر تمامی کارکردهای مدیریت مسیر پیشرفت شغلی بر رضایت از مسیر پیشرفت شغلی معنیدار بهدست آمد و 86% از واریانس متغیر وابسته را پیشبینی میکردند (05/0>p ). نتیجهگیری: کارکردهای مدیریت مسیر پیشرفت شغلی شامل ارزیابی، توسعه و آموزش مسیر پیشرفت شغلی در واحد نظامی مورد مطالعه، تاثیر قوی و مثبتی بر رضایت از مسیر پیشرفت شغلی دارند.
کلید واژگان
مسیر پیشرفت شغلیمدیریت مسیر پیشرفت شغلی
رضایت از مسیر پیشرفت شغلی
موفقیت ذهنی مسیر پیشرفت شغلی
طب نظامی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2012-01-011390-10-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانگروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه پیام نور، گرمسار، ایران
شاپا
1735-15371735-7667
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدی، اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان
اکبری بلوط بنگان, افضل (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2014-12-01)مقدمه: عملکرد تحصیلی در هر جامعه نشاندهنده موفقیت نظام آموزشی در زمینه هدفیابی و توجه به رفع نیازهای فردی است. بنابراین هدف از مطالعه حاضر تعیین ارتباط بین خودکارآمدی، اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ...
-
مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان رشته ریاضی: نقش واسط های راهبردهای یادگیری در ارتباط میان اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی
عابدینی, یاسمین (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2009-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه ای درگیری تحصیلی شناختی (راهبردهای پردازش سطحی و عمیق) در ارتباط میان اهداف پیشرفت چندگانه تبحری، رویکردی عملکردی و اجتنابی عملکردی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر سال سوم دبیرستان در ...
-
الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی
حجازی, الهه؛ رستگار, احمد؛ قربان جهرمی, رضا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)دانش آموز پایه سوم رشته ریاضی (۲۵۰ دختر و ۲۵۰ پسر) دبیرستان های شهر شیراز با هدف ارائه الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس اهداف پیشرفت و ابعاد گوناگون درگیری تحصیلی، به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. آنان به ...




