نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیگودرز, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاحسانی درخشان, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorکرابی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:11:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:11:11Z
dc.date.available1399-08-22T05:11:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:11:11Z
dc.date.issued2014-03-01en_US
dc.date.issued1392-12-10fa_IR
dc.identifier.citationعلیگودرز, محمدرضا, احسانی درخشان, فائزه, کرابی, هادی. (1392). تحلیل عددی تاثیر زبری سطح پره بر کارایی و میدان جریان توربین گاز. مهندسی مکانیک مدرس, 13(13), 112-120.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3890-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524837
dc.description.abstractبه دلیل مواجه بودن بخش توربین یک موتور توربین گاز با دمای بالا و خصوصیات گاز ورودی، کارایی توربین حین کارکرد در معرض کاهش قرار می¬گیرد. شرایط کارکرد منجر به ایجاد خوردگی یا رسوب و در نتیجه افزایش زبری سطح پره¬ی آن می¬شوند. با توجه به پیچیدگی جریان درون توربین برای شناخت میدان جریان و دما درون طبقه توربین نیاز به انجام تحلیل سه بعدی می¬باشد. هدف از این مقاله بررسی تاثیر زبری بر میدان جریان و کارایی توربین گازی با شبیه سازی عددی است. در این پژوهش طبقه چهارم توربین هانوفر که در آزمایشگاه دانشگاه صنعتی هانوفر آلمان به صورت تجربی آزمایش شده است، بصورت سه بعدی در نرم افزار انسیس-سی اف ایکس شبیه سازی و نتایج حل عددی با نتایج آزمایشگاهی اعتبار سنجی شد. در ادامه تاثیر زبری پره در دو ارتفاع معادل دانه¬های ماسه µm 106(رژیم نیمه زبر) و µm400 (کاملا زبر) بر خصوصیات میدان جریان و عملکرد یک مرحله¬ی توربین در 4 دبی جرمی مختلف مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد مجموع افت راندمان ناشی از زبری استاتور و زبری روتور برابر با افت راندمان ناشی از زبری کل مرحله است. بعلاوه، تاثیر افزایش زبری پره¬ی استاتور و روتور در کاهش راندمان تقریبا مساوی می¬باشد.fa_IR
dc.format.extent2174
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectزبری پرهfa_IR
dc.subjectتوربین گازfa_IR
dc.subjectتحلیل عددی جریان توربینfa_IR
dc.subjectمیدان جریان توربین گازیfa_IR
dc.subjectتاثیر زبری بر عملکرد توربینfa_IR
dc.titleتحلیل عددی تاثیر زبری سطح پره بر کارایی و میدان جریان توربین گازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، شرکت مبین ویژن شریفfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue13
dc.citation.spage112
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد