| dc.contributor.author | محمدی سلیمانی, مسلم | fa_IR |
| dc.contributor.author | فولادی ماهانی, مجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی زاده, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | بحیرایی, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T05:10:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T05:10:39Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T05:10:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T05:10:39Z | |
| dc.date.issued | 2015-06-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-03-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی سلیمانی, مسلم, فولادی ماهانی, مجید, رضایی زاده, مسعود, بحیرایی, مهدی. (1394). بررسی آزمایشگاهی تاثیر سرعت آسیا، حجم شارژ، غلظت و حجم پرشدگی دوغاب بر سایش لاینرهای آسیاهای گردان. مهندسی مکانیک مدرس, 15(4), 265-271. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-2812-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524810 | |
| dc.description.abstract | آسیا کردن یکی از مراحل مهم عملیاتی در فرآوری مواد معدنی است. جهت محافظت پوسته آسیا و انتقال انرژی به مواد و گلولههای داخل آسیا از لاینر استفاده میگردد. در طول کارکرد آسیا، لاینرها دچار سایش (کاهش جرم) شده و بازدهی آسیا را کاهش میدهند. شناخت و بررسی عواملی که باعث کاهش سایش لاینرها میشود، بسیار مهم است. در این پژوهش علاوه بر بررسی رفتار سایشی لاینرهای آسیا در شارژ و سرعتهای مختلف، نرخ سایش بر اساس غلظت و حجم پرشدگی دوغاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است. عامل عمده ضربه در آسیا، حرکت آبشاری بزرگ میباشد. این عامل و اثر تشکیل استخر دوغاب بر سایش نیز مطالعه شده است. برای این منظور از آسیای آزمایشگاهی به قطر یک و طول نیم متر استفاده گردید. آزمایشها در سه سرعت 65%، 75% و 85% سرعت بحرانی، برای شارژهای 15، 20، 25 و 30 درصد حجم آسیا، دوغابهایی با 40%، 50%، 60%، 70% و 100% جامد و حجم پرشدگی دوغاب بین 0.5 تا 3 انجام گرفته است. نتایج نشان میدهد که در شارژ 20% و سرعت 75% بالاترین نرخ سایش اتفاق میافتد. همچنین در شرایط تر، با افزایش غلظت و حجم پرشدگی دوغاب در آسیا، سایش لاینر کاهش مییابد. در شرایط خشک، با افزایش خوراک در آسیا و افزایش نیروی نرمال، سایش لاینرها افزایش مییابد. از سویی سایش لاینرها در شرایط تر، بستگی به غلظت دوغاب بین 2 تا 4 برابر سایش در شرایط خشک میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 626 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | آسیای گردان | fa_IR |
| dc.subject | نرخ سایش | fa_IR |
| dc.subject | خردایش تر | fa_IR |
| dc.subject | غلظت دوغاب | fa_IR |
| dc.subject | حجم پرشدگی دوغاب | fa_IR |
| dc.title | بررسی آزمایشگاهی تاثیر سرعت آسیا، حجم شارژ، غلظت و حجم پرشدگی دوغاب بر سایش لاینرهای آسیاهای گردان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | آدرس اول:کرمان، بلوار جمهوری، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر، بخش مکانیک، دانشجوی دکتری. آدرس دوم: کرمان، انتهای جهاد، جنب شهرک افضلی پور، دانشگاه پیام نور کرمان، گروه فنی و مهندسی، مربی گروه مکانیک. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید باهنر، کرمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، کرمان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه ولی عصر، رفسنجان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 265 | |
| dc.citation.epage | 271 | |