نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی سلیمانی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorفولادی ماهانی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorرضایی زاده, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorبحیرایی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:10:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:10:39Z
dc.date.available1399-08-22T05:10:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:10:39Z
dc.date.issued2015-06-01en_US
dc.date.issued1394-03-11fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی سلیمانی, مسلم, فولادی ماهانی, مجید, رضایی زاده, مسعود, بحیرایی, مهدی. (1394). بررسی آزمایشگاهی تاثیر سرعت آسیا، حجم شارژ، غلظت و حجم پرشدگی دوغاب بر سایش لاینرهای آسیاهای گردان. مهندسی مکانیک مدرس, 15(4), 265-271.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2812-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524810
dc.description.abstractآسیا کردن یکی از مراحل مهم عملیاتی در فرآوری مواد معدنی است. جهت محافظت پوسته آسیا و انتقال انرژی به مواد و گلوله‌های داخل آسیا از لاینر استفاده می‌گردد. در طول کارکرد آسیا، لاینرها دچار سایش (کاهش جرم) شده و بازدهی آسیا را کاهش می‌دهند. شناخت و بررسی عواملی که باعث کاهش سایش لاینرها می‌شود، بسیار مهم است. در این پژوهش علاوه بر بررسی رفتار سایشی لاینرهای آسیا در شارژ و سرعت‌های مختلف، نرخ سایش بر اساس غلظت و حجم پرشدگی دوغاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است. عامل عمده ضربه در آسیا، حرکت آبشاری بزرگ می‌باشد. این عامل و اثر تشکیل استخر دوغاب بر سایش نیز مطالعه شده است. برای این منظور از آسیای آزمایشگاهی به قطر یک و طول نیم متر استفاده گردید. آزمایش‌ها در سه سرعت 65%، 75% و 85% سرعت بحرانی، برای شارژهای 15، 20، 25 و 30 درصد حجم آسیا، دوغاب‌هایی با 40%، 50%، 60%، 70% و 100% جامد و حجم پرشدگی دوغاب بین 0.5 تا 3 انجام گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که در شارژ 20% و سرعت 75% بالاترین نرخ سایش اتفاق می‌افتد. همچنین در شرایط تر، با افزایش غلظت و حجم پرشدگی دوغاب در آسیا، سایش لاینر کاهش می‌یابد. در شرایط خشک، با افزایش خوراک در آسیا و افزایش نیروی نرمال، سایش لاینرها افزایش می‌یابد. از سویی سایش لاینرها در شرایط تر، بستگی به غلظت دوغاب بین 2 تا 4 برابر سایش در شرایط خشک می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent626
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآسیای گردانfa_IR
dc.subjectنرخ سایشfa_IR
dc.subjectخردایش ترfa_IR
dc.subjectغلظت دوغابfa_IR
dc.subjectحجم پرشدگی دوغابfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی تاثیر سرعت آسیا، حجم شارژ، غلظت و حجم پرشدگی دوغاب بر سایش لاینرهای آسیاهای گردانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentآدرس اول:کرمان، بلوار جمهوری، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر، بخش مکانیک، دانشجوی دکتری. آدرس دوم: کرمان، انتهای جهاد، جنب شهرک افضلی پور، دانشگاه پیام نور کرمان، گروه فنی و مهندسی، مربی گروه مکانیک.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید باهنر، کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه ولی عصر، رفسنجانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage265
dc.citation.epage271


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد