نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمه پیکر, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی راد, ادریسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:10:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:10:25Z
dc.date.available1399-08-22T05:10:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:10:25Z
dc.date.issued2015-06-01en_US
dc.date.issued1394-03-11fa_IR
dc.identifier.citationمه پیکر, محمدرضا, یوسفی راد, ادریس. (1394). مدلسازی دوبعدی جریان دوفازی در بین پره های توربین بخار با استفاده از تلفیق روش حجم محدود جیمسون و روش کاسپ. مهندسی مکانیک مدرس, 15(4), 141-150.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3427-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524796
dc.description.abstractجریان بخار در گذرگاه پره‌های طبقه‌های کم‌فشار توربین‌های بخاربعلت انبساط سریع و تاخیر در چگالش، شرایط بخار فوق‌سرد خشک بوجود می‌آید و در نهایت با جوانه‌زایی و با شوک چگالش، تغییر فاز از بخار به قطره‌های مایع صورت می‌گیرد، که جریان بخار مرطوب یا دوفازی نامیده می‌شود. در این مقاله هدف توسعه جریان حجم‌محدود جیمسون مرطوب با بکارگیری مزایای روش عددی کاسپ برای اولین بار در حالت دو بعدی مورد نظر قرار گرفته است. در این مقاله معادله‌های حاکم بر تشکیل فاز مایع با معادله‌های بقایی ترکیب شده و با بکارگیری روش عددی کاسپ در روش حجم‌محدود جیمسون (روش تلفیقی) می‌توان ویژگی‌های مثبت هر دو روش بیان شده را همزمان در مدل‌سازی جریان دوفازی استفاده کرد. برای محاسبه جوانه‌زایی از معادله کلاسیک جوانی‌زایی با تصحیح مناسب و همچنین حل لاگرانژی رشد قطره‌ها در روش تلفیقی استفاده شده و اثر شوک چگالش در توزیع فشار و نیز اندازه قطره‌ها محاسبه و با داده‌های تجربی مقایسه شده ‌است. با توجه به اهمیت ناحیه شوک‌ها در قسمت سطح مکش پره، تمرکز روش تلفیقی بیان شده به این ناحیه متمرکز شده است. نتیجه‌های مدل دوفازی تلفیقی در جریان‌های خروجی مادون‌صوت و مافوق‌صوت مورد بررسی قرار گرفته است که در منطقه شوک روی سطح مکش پره در مقایسه با داده‌های تجربی، روش تلفیقی حجم‌محدود با روش کاسپ با کاهش حدود 20 درصدی خطا‌های عددی، پوشش بهتری را در پیش‌بینی خواص جریان در ناحیه هدف نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent732
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectجریان بخار دوفازیfa_IR
dc.subjectجوانه‌زاییfa_IR
dc.subjectکاسپfa_IR
dc.subjectشوک‌چگالشfa_IR
dc.subjectپره‌های توربینfa_IR
dc.titleمدلسازی دوبعدی جریان دوفازی در بین پره های توربین بخار با استفاده از تلفیق روش حجم محدود جیمسون و روش کاسپfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد هیات علمی-دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage141
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد