• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدلسازی دوبعدی جریان دوفازی در بین پره های توربین بخار با استفاده از تلفیق روش حجم محدود جیمسون و روش کاسپ

    (ندگان)پدیدآور
    مه پیکر, محمدرضایوسفی راد, ادریس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    732.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    جریان بخار در گذرگاه پره‌های طبقه‌های کم‌فشار توربین‌های بخاربعلت انبساط سریع و تاخیر در چگالش، شرایط بخار فوق‌سرد خشک بوجود می‌آید و در نهایت با جوانه‌زایی و با شوک چگالش، تغییر فاز از بخار به قطره‌های مایع صورت می‌گیرد، که جریان بخار مرطوب یا دوفازی نامیده می‌شود. در این مقاله هدف توسعه جریان حجم‌محدود جیمسون مرطوب با بکارگیری مزایای روش عددی کاسپ برای اولین بار در حالت دو بعدی مورد نظر قرار گرفته است. در این مقاله معادله‌های حاکم بر تشکیل فاز مایع با معادله‌های بقایی ترکیب شده و با بکارگیری روش عددی کاسپ در روش حجم‌محدود جیمسون (روش تلفیقی) می‌توان ویژگی‌های مثبت هر دو روش بیان شده را همزمان در مدل‌سازی جریان دوفازی استفاده کرد. برای محاسبه جوانه‌زایی از معادله کلاسیک جوانی‌زایی با تصحیح مناسب و همچنین حل لاگرانژی رشد قطره‌ها در روش تلفیقی استفاده شده و اثر شوک چگالش در توزیع فشار و نیز اندازه قطره‌ها محاسبه و با داده‌های تجربی مقایسه شده ‌است. با توجه به اهمیت ناحیه شوک‌ها در قسمت سطح مکش پره، تمرکز روش تلفیقی بیان شده به این ناحیه متمرکز شده است. نتیجه‌های مدل دوفازی تلفیقی در جریان‌های خروجی مادون‌صوت و مافوق‌صوت مورد بررسی قرار گرفته است که در منطقه شوک روی سطح مکش پره در مقایسه با داده‌های تجربی، روش تلفیقی حجم‌محدود با روش کاسپ با کاهش حدود 20 درصدی خطا‌های عددی، پوشش بهتری را در پیش‌بینی خواص جریان در ناحیه هدف نشان می‌دهد.
    کلید واژگان
    جریان بخار دوفازی
    جوانه‌زایی
    کاسپ
    شوک‌چگالش
    پره‌های توربین

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-06-01
    1394-03-11
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    استاد هیات علمی-دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    1027-5940
    2476-6909
    URI
    http://mme.modares.ac.ir/article-15-3427-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524796

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب