نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگل پرور, سید بهزادfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده کوثری, میلادfa_IR
dc.contributor.authorنیازمند, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:55:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:55:12Z
dc.date.available1399-08-22T04:55:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:55:12Z
dc.date.issued2016-10-01en_US
dc.date.issued1395-07-10fa_IR
dc.identifier.citationگل پرور, سید بهزاد, محمدزاده کوثری, میلاد, نیازمند, حمید. (1395). بررسی و مقایسه عملکرد سیستم تبرید جذب سطحی با بکارگیری حرارت‏ های اتلافی موتور دیزل خودروهای سنگین. مهندسی مکانیک مدرس, 16(8), 281-292.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-365-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523861
dc.description.abstractمیزان بالای اتلاف حرارت در موتورهای دیزلی که با آب خنک می‏شوند، محققان را بر آن داشته تا با بکارگیری این حرارت‏ های اتلافی به عنوان انرژی ورودی سیستم سرمایشی خودروهای سنگین راندمان موتورها را افزایش دهند. سیستم‏های تبرید جذب سطحی با توجه به مزایایی که دارند گزینه مناسبی برای این مقصود هستند. حرارت‏ های اتلافی موتور به دو بخش عمده اتلاف حرارت در گازهای اگزوز و حرارت هدر رفته آب خنک کن موتور در رادیاتور تقسیم میشود و بکارگیری هر کدام از این دو به عنوان انرژی ورودی سیستم تبرید جذب سطحی تجهیزات و جفت جاذب و جذب‏ شونده خاص خود را می‏طلبد. در این مقاله با استفاده از یک مدلسازی جامع هر دو سیستم تبرید جذب سطحی آب رادیاتوری با جفت کاری سیلیکاژل-آب و اگزوزی با جفت کاری زئولیت-آب شبیه‏ سازی شده است. دو سیستم در یک مبدل بستر جاذب یکسان و در شرایط محیطی مشابه مورد مقایسه قرار گرفته و بر مبنای آن سیستمی که عملکرد مناسب‏ تری دارد تعیین می‏گردد. شبیه‏ سازی‏ ها نشان داد که سیستم تبرید جذب سطحی با انرژی ورودی گازهای اگزوز توانایی بالاتری در تولید سرمایش دارد. همچنین عملکرد هر دو سیستم در شرایط محیطی متغیر نیز مورد بررسی قرار گرفت که بررسی‏ ها نشان داد با افزایش دمای محیط عملکرد هر دو سیستم تبرید جذب سطحی به صورت تقریبا خطی افت پیدا می‏کند که این افت در سیستم تبرید آب رادیاتوری شدیدتر از سیستم اگزوزی است.fa_IR
dc.format.extent1257
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتبرید جذب سطحیfa_IR
dc.subjectبازیابی حرارت‏های اتلافیfa_IR
dc.subjectانتقال جرم و حرارتfa_IR
dc.subjectمدلسازی عددیfa_IR
dc.titleبررسی و مقایسه عملکرد سیستم تبرید جذب سطحی با بکارگیری حرارت‏ های اتلافی موتور دیزل خودروهای سنگینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد / دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue8
dc.citation.spage281
dc.citation.epage292


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد