نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشاری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, علی‌اکبرfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی‌محمدآبادی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorدهقان‌منشادی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:52:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:52:57Z
dc.date.available1399-08-22T04:52:56Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:52:57Z
dc.date.issued2020-07-01en_US
dc.date.issued1399-04-11fa_IR
dc.identifier.citationافشاری, عباس, دهقان, علی‌اکبر, دهقانی‌محمدآبادی, محسن, دهقان‌منشادی, مجتبی. (1399). مطالعه نیمه‌تجربی تاثیر فینلت روی نویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفته. مهندسی مکانیک مدرس, 20(8), 1951-1965.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-33970-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523710
dc.description.abstractمطالعه نویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکانیزم‌های تولید نویز آیرودینامیکی، موضوعی بنیادی در طراحی و تولید تجهیزات با حداقل نویز است. در مطالعه حاضر، کارآیی فینلت به‌عنوان یک روش کنترل نویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفته مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور یک مدل صفحه تخت، مجهز به سنسورهای فشار سطحی، طراحی و ساخته شده و پارامترهای اصلی نویز لبه‌فرار شامل طیف فشار سطح، طول مشخصه در راستای دهانه مدل و سرعت جابه‌جایی ساختارهای گردابه‌ای در محدوده لبه‌فرار مدل اندازه‌گیری شده است. همچنین، برای مطالعه ساختار جریان لایه مرزی در پایین‌دست فینلت‌ها، از جریان‌سنج سیم داغ یک‌بعدی استفاده شده است. نتایج نشان داد، حضور فینلت‌ها در بالادست لبه‌فرار مدل منجر به کاهش قابل توجه طیف فشار سطح در محدوده لبه‌فرار صفحه تخت در تمامی محدوده فرکانسی به استثنای فرکانس‌های نزدیک به ماکزیمم طیف فشار سطح شده است. همچنین عبور ساختارهای جریان از فضای بین فینلت‌ها، اگر چه منجر به ایجاد تغییر چندانی در طول مشخصه در راستای دهانه مدل در فرکانس‌های بالا نشده، اما باعث افزایش آن در فرکانس‌های پایین و تا اندازه‌ای میانی شده است. در نهایت با استفاده از مدل تحلیلی امیت- راجر، تغییرات نویز لبه‌فرار در دوردست ناشی از نصب فینلت‌ها پیش‌بینی شده که نتایج نشان‌دهنده کارآیی مناسب فینلت‌ها در کاهش نویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفته در محدوده وسیعی از فرکانس‌ها است.fa_IR
dc.format.extent1517
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectفینلتfa_IR
dc.subjectنویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفتهfa_IR
dc.subjectپارامترهای موثر بر نویز لبه‌فرارfa_IR
dc.titleمطالعه نیمه‌تجربی تاثیر فینلت روی نویز لبه‌فرار لایه مرزی آشفتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه هوافضا، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، پردیس فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه هوافضا، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue8
dc.citation.spage1951
dc.citation.epage1965


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد