نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآشنای قاسمی, فرامرزfa_IR
dc.contributor.authorباقری, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorپورکمالی انارکی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:49:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:49:32Z
dc.date.available1399-08-22T04:49:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:49:32Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationآشنای قاسمی, فرامرز, باقری, غلامرضا, پورکمالی انارکی, علی. (1394). تحلیل تجربی استحکام کششی صفحات آلومینیومی با شیار کناری تقویت‌شده توسط وصله ‏های کامپوزیتی‌لایه فلزی (FML). مهندسی مکانیک مدرس, 15(3), 1-8.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3852-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523485
dc.description.abstractیکی از عیوب رایج در بخش بدنه و بال هواپیما ایجاد ترک ناشی از قرارگیری هواپیما در معرض بارهای سازه‏ای و آئرودینامیکی می‏باشد. در بسیاری از موارد می‏توان با انجام تعمیر، عمر کاری بخش معیوب را افزایش داد. امروزه یکی از متداول‏ترین انواع تعمیرات در این زمینه، استفاده از وصله‏های کامپوزیتی و چسباندن آنها بر روی عیوب است. این وصله‏ها دارای مزایای مهمی از جمله استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، رطوبت، وزن کم و خواص خوب خستگی می‏باشند. در این تحقیق از ورق شیاردار از جنس آلومینیوم آلیاژی 2024 T4 به عنوان ماده پایه استفاده شد. وصله کامپوزیتی نیز از نوع کامپوزیتی‌لایه‌فلزی (با لایه‏های الیاف کربن و لایه فلزی فسفر برنز) ساخته و توسط چسب به فلز شیاردار پایه متصل گردید. متغیرهای آزمایش به‏ترتیب لایه‏چینی، ضخامت لایه فلزی و طول وصله کامپوزیتی تعیین گردید. نمونه‏های ساخته شده تحت آزمایش کشش قرار گرفته و نتایج آزمون‏های تجربی با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج این تحقیق نشان دهنده افزایش چشمگیر استحکام کششی قطعات ترمیم‏ شده با این نوع وصله‏ها، در مقایسه با قطعات شیاردار بدون وصله بوده، به نحوی که در بهترین حالت، استحکام کششی قطعات ترمیم شده تا % 4/82 افزایش داشته است.fa_IR
dc.format.extent614
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectاستحکام کششیfa_IR
dc.subjectورق شیاردارfa_IR
dc.subjectوصلهfa_IR
dc.subjectکامپوزیتی‌لایه‌فلزیfa_IR
dc.titleتحلیل تجربی استحکام کششی صفحات آلومینیومی با شیار کناری تقویت‌شده توسط وصله ‏های کامپوزیتی‌لایه فلزی (FML)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد