نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسن زاده, حسنfa_IR
dc.contributor.authorفرزاد, محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:49:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:49:07Z
dc.date.available1399-08-22T04:49:07Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:49:07Z
dc.date.issued2015-04-01en_US
dc.date.issued1394-01-12fa_IR
dc.identifier.citationحسن زاده, حسن, فرزاد, محمد علی. (1394). مدل‌سازی و بهینه‌سازی یک تک پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای. مهندسی مکانیک مدرس, 15(2), 81-91.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7286-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523459
dc.description.abstractدر این مقاله، یک تک پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ای با اصلاح داخلی و جریان همسو مدل‌سازی و بهینه‌سازی شده است. این تک پیل سوختی، جزئی از توده یک سیستم پیل سوختی است که جهت تولید همزمان حرارت و کار مورد استفاده قرار می گیرد. معادلات حاکم شامل معادلات بقای جرم، بقای ممنتوم، بقای انرژی و روابط الکتروشیمایی است که توسط نرم افزار gPROMS حل و به کمک داده‌های موجود در مقالات اعتبار سنجی شده‌است. در این مدلسازی، اثر کمیت‌هایی مانند ضریب مصرف سوخت، میزان هوای اضافی، درصد پیش اصلاح سوخت ورودی و غیره روی ولتاژ و توان خروجی همچنین راندمان‌های انرژی و اگزرژی پیل بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهند که در میان پارامترهای مختلف، درصد پیش اصلاح سوخت، اثر موثرتری روی عملکرد پیل سوختی دارد و با افزایش آن، توان، ولتاژ خروجی و راندمان انرژی افزایش می‌یابد. نقطه کاری بهینه پیل سوختی با سه تابع هدف توان خروجی، حاصلضرب توان خروجی در راندمان ولتاژ و حاصلضرب توان خروجی در راندمان انرژی تعیین شده است. نتایج همچنین نشان میدهند که نقطه بهینه در چگالی جریانی کمتر از چگالی جریان حداکثر توان است و در این نقطه، توان خروجی و راندمان انرژی با شرط کمترین اتلاف انرژی به ترتیب w/cm211 /1 و 42% و با شرط کمترین اتلاف اگزرژی به ترتیب برابر ‌ w/cm2 46/1 و 24% می باشند.fa_IR
dc.format.extent446
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپیل سوختیfa_IR
dc.subjectاکسید جامدfa_IR
dc.subjectصفحه‌ایfa_IR
dc.subjectمدل‌سازیfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازیfa_IR
dc.titleمدل‌سازی و بهینه‌سازی یک تک پیل سوختی اکسید جامد صفحه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بیرجند عضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کویر تایرfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage81
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد