نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیرمحمد, سجادfa_IR
dc.contributor.authorنیکخواه, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, سبحانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:57Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:56Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:57Z
dc.date.issued2016-11-01en_US
dc.date.issued1395-08-11fa_IR
dc.identifier.citationپیرمحمد, سجاد, نیکخواه, حمید, اسماعیلی, سبحان. (1395). بررسی تجربی و عددی رفتار لهیدگی لوله های دو جداره تقویت شده با ورقه های داخلی تحت بارگذاری دینامیکی محوری. مهندسی مکانیک مدرس, 16(9), 347-358.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-9305-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523022
dc.description.abstractسازه‌های جدار نازک به عنوان جاذب‌های انرژی بطور گسترده در صنایع خودروسازی، ریلی و هوایی به کار گرفته می‌شوند. در این مقاله به بررسی رفتار لهیدگی لوله‌های ‌جدار نازک تحت بارگذاری دینامیکی محوری پرداخته شده است. مدلسازی‌های عددی با استفاده از نرم افزار اجزاء محدود ال اس-داینا انجام شده و برای اعتبارسنجی نتایج تحلیل‌ها، ابتدا لوله مربعی با به‌کارگیری دستگاه تست یونیورسال مورد آزمایش لهیدگی قرار گرفته و سپس این لوله در ال اس-داینا شبیه‌سازی شده و نتایج آن با نتایج حاصل از آزمایش مقایسه شده است. پس از حصول اطمینان از تطابق مناسب نتایج شبیه‌سازی عددی و تجربی، در مرحله بعد شبیه‌سازی‌های عددی بر روی لوله‌های دو جداره با مقاطع مختلف ‌مربعی، شش‌ضلعی و هشت‌ضلعی تقویت شده با ورقه‌های داخلی و با مقیاس‌های (نسبت اندازه ضلع مقطع لوله داخلی به اندازه ضلع مقطع لوله خارجی) متفاوت 0، 0.25، 0.5، 0.75 و 1 تحت بارگذاری دینامیکی محوری انجام شده است. جهت تعیین بهترین لوله از نظر جذب انرژی، از روش تصمیم‌گیری چند معیاره تاپسیس استفاده شده است. نتایج نشان داد که لوله دو جداره با مقطع هشت‌ضلعی و با مقیاس‌های 0.25 و 0.5 دارای رفتار لهیدگی بهتری است. برای تعیین مقادیر بهینه مقیاس‌ و ضخامت این لوله از روش‌ رویه پاسخ و معیار D- بهین توسط طراحی آزمایش‌ها استفاده شده است. در نهایت میزان جذب انرژی لوله دو جداره هشت‌ضلعی با تعداد چهار و هشت تقویتی مقایسه شده و لوله دو جداره هشت‌ضلعی با چهار تقویتی به عنوان لوله بهینه با نیروی بیشینه برخورد کمتر انتخاب شده است.fa_IR
dc.format.extent969
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectرفتار لهیدگیfa_IR
dc.subjectجذب انرژیfa_IR
dc.subjectبارگذاری دینامیکی محوریfa_IR
dc.subjectلوله‌های دو جدارهfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی چند هدفهfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و عددی رفتار لهیدگی لوله های دو جداره تقویت شده با ورقه های داخلی تحت بارگذاری دینامیکی محوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue9
dc.citation.spage347
dc.citation.epage358


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد